گرما در سال 2070 با ما چه می کند؟

گرما در سال 2070 با ما چه می کند؟
جمعه 8 آبان 1394 - 17:05

العالم - پژوهشگران آمریکایی درباره افزایش غیرقابل تحمل گرما بویژه در خاورمیانه در سال 2070 میلادی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منطقه خاورمیانه اخیرا شاهد موج های گرمای شدید و مکرر بوده است و این امر کشورهای منطقه را مجبور کرده است تا برای محافظت از جان شهروندان خود برخی روزها را تعطیل کند.

این وضعیت امروزغیرطبیعی به نظر می رسد و دانشمندان وقوع آن را در هرچند سال یکبار انتظار می کشند. اما وضعیت مثلا در سال 2070 اینچنین باقی نخواهد ماند.

یک پژوهش آمریکایی هشدار داد: پدیده گازهای گلخانه ای ممکن است باعث افزایش درجه حرارت در برخی مناطق شود که بارزترین آن، منطقه خاورمیانه است. این منطقه شریان صنعت جهان به شمار می رود. ممکن است درجه حرارت در این مناطق به سطحی برسد که انسان دیگر در پایان قرن کنونی تاب تحمل آن را در اماکن روباز نداشته باشد.

دانشمندان بین وقوع این امر و دو پدیده افزایش سطح رطوبت از 50 درصد و افزایش درجه حرارت به بالای 46 درصد سانتی گراد ارتباط قائل شدند.

براساس این پژوهش، از سال 2070 میلادی، درجه حرارت در ابوظبی، دبی، دوحه و شهرهای ساحلی ایران افزایش خواهد یافت و اگر مراسم حج مصادف با تابستان شود، این وضعیت برای حجاج خطرناک خواهد بود.

دانشمندان درباره وقوع آن درصورت همزمانی دو پدیده بالارفتن میانگین رطوبت از 50 درجه و افزایش درجه حرارت از 46 درجه سانتی گراد هشدار می دهند. وقتی درجه حرارت و رطوبت به حد معینی می رسد، بدن انسان دیگر قادر نیست از طریق عرق کردن خودش را خنک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها