احضار 31 نفر از سخنرانان مراسم محرم دربحرین

احضار 31 نفر از سخنرانان مراسم محرم دربحرین
جمعه 8 آبان 1394 - 18:20

العالم - مرکز حقوق بشر بحرین از احضار برخی سخنرانان ، مداحان ،شعرا و برگزار کنندگان مراسم مذهبی توسط دستگاه امنیتی رژیم آل خلیفه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز امروز(جمعه) گزارش کرد: مقام های امنیتی بحرین نزدیک به 31 نفر از سخنرانان، مداحان شعرا و برگزار کنندگان مراسم عزاداری را طی دو روز برای بازجویی احضار کردند که برخی نیز بازداشت شدند.

این مرکز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : بیش از 13 منطقه بحرین شاهد از بین بردن نمادهای عاشورا بود که این مساله ظلم مذهبی و فرقه ای و تبعیض در حق بخش اصلی مردم بحرین را نشان می دهد.

از 5 سال قبل و آغاز انقلاب 14 فوریه، نظام بحرین به شیوه های مختلف در حال حمله به نمادهای عاشورایی است. از سال 2011 مسائلی در ارتباط با عاشورا ممنوع اعلام شده است که نخستین آنها مطرح کردن مسائل سیاسی در منبرها است. این موارد ممنوع حتی به وارد کردن لباسهای مشکی با شعارهای دینی رسیده است.

نظام حاکم در همه مناطق بحرین از نیروهای نظامی و انتظامی خود برای حمله به نمادهای عاشورایی استفاده می کند.

نظامیان رژیم آل خلیفه با یورش به اماکن ایجاد شده برای برگزاری مراسم محرم، پارچه ها و پلاکاردهایی را که به نشانه سوگواری برای امام حسین(ع) نصب شده بود پایین کشیده و آنها را نابود کردند؛ اقدامی که نشان دهنده برخورد کینه جویانه رژیم آل خلیفه با شهروندان بحرینی و سلب آزادی های دینی و اعتقادات مردم مسلمان بحرین است.

پربیننده ترین خبرها