پایان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین

پایان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین
جمعه 8 آبان 1394 - 19:33

العالم- نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه 5+1 امروز(جمعه) به مذاکرات دو روزه خود در باره توافق هسته ای پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مذاکرات با حضور سید عباس عراقچی معاون وزیرخارجه ، حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران، هلگا اشمید نماینده کشورهای 5+1 و رابرت مالی از مقام های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا از دیروز در دو سطح برگزار شد.

در یک سطح سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام با هلگا اشمید به نمایندگی از کشورهای 1+5 روند اقدامات متناظر برای ورود به مرحله اجرا را بررسی کردند.

محورهای پیشنهادی ایران برای پیش نویس قطعنامه ای که قرار است کشورهای 1+5 به شورای حکام ارائه دهند از دیگر محورهای مذاکره ایران و 1+5 بود.

در سطحی دیگر، کارشناسان حقوقی و فنی ایران و 1+5 درباره بازسازی راکتور تحقیقاتی اب سنگین اراک مذاکره کردند. علاوه براین کیفیت سانتریفیوژهای IR1 و نیز استاندارد سازی فرمول اندازه گیری سو از محورهای دیگر مذاکره تیم های کارشناسی و فنی ایران و 1+5 بود.

رییس تیم ایرانی در این نشست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه بود.

رابرت مالی از مقام ه ای ارشد شورای امنیت ملی امریکا نیز که نقشی دوگانه دارد دراین مذاکرات حضورداشت. مالی که دستیار ویژه اوباما است هم در زمینه مذاکرات هسته ای و هم در مسائل منطقه مسئولیت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها