نخست وزیر سوریه: جاده حلب - دمشق آزاد می‌شود

نخست وزیر سوریه: جاده حلب - دمشق آزاد می‌شود
شنبه 9 آبان 1394 - 12:30

نخست وزیر سوریه اعلام کرد که مسیرهای دمشق – حلب و السلمیه – اثریا در چند روز آینده از تروریست ها پاکسازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری سوریه (سانا) روز جمعه به نقل از وائل الحلقی گزارش داد: ارتش سوریه بیش از 150 کیلومتر را پاکسازی و بمب های کنارجاده ای را خنثی کرده است و همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد و در چند روز آینده مسیرهای دمشق - حلب و السلمیه – اثریا را از تررویست ها پاکسازی خواهد کرد .
الحلقی خاطرنشان کرد: دولت تدابیری را برای حل مشکل آب شهر حلب آماده کرده است که حفر چند حلقه چاه ، احداث مراکز تصفیه آب و تهیه تانکرهای حمل آب بخشی از این تدابیر است.
الحلقی تأکید کرد: حلب که تحت محاصره شدید تروریست ها است ، از مواد غذائی ، فرآوردهای نفتی و دیگر مایحتاج ضروری برای ایستادگی در برابر محاصره به حد کافی برخوردار است.
نخست وزیر سوریه خاطرنشان کرد: بخش برق حلب در مقایسه با دیگر شهرهای سوریه بیشترین آسیب را از حملات تروریست ها متحمل شده است و تروریست ها اصلی ترین نیروگاه حرارتی تولید برق حلب را تصرف کرده اند و مساله دیگر اینکه مراکز پمپاژ آب به حلب خارج از محدوده جغرافیایی این شهر قرار دارند.
ساکنین مناطق غربی شهر حلب تحت محاصره شدید تروریست ها هستند و مسیر خناصر – اثریا – السلمیه تنها مسیرِ منتهی به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه است و مناطق آزادشده حلب نیز به حومه شمالی این شهر و مرزهای ترکیه منتهی می شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها