نقشه تروریستها برای حمله به دمشق ناکام ماند

نقشه تروریستها برای حمله به دمشق ناکام ماند
شنبه 9 آبان 1394 - 12:33

مشخصه بارز صحنه نبرد در سوریه، تحت کنترل گرفتن اوضاع توسط ارتش، اجرای حملات با مهارت های بسیار و افزایش هماهنگی میان مراکز نظامی نسبت به ماه های گذشته، در زمینه مبارزه با گروه های مسلح است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "شام تایمز" نتیجه این هماهنگی که به تدریج در حال افزایش است، کسب نتایج مطلوب تر در مبارزه با گروه های مسلح است به همین دلیل با وجود کندی پیشروی در جبهه های مختلف اما دستاوردها در اغلب موارد به خصوص در حومه حلب، حماه و لاذقیه چشمگیر است.
شب گذشته جنگنده های روسی با بمباران مواضع تروریست ها در حومه درعا از جلمه تل عنتر، تل القلاعیه و تل الحاره پیام مهمی را در دو بعد سیاسی و نظامی به طرف های ذیربط مخابره کرد.

با آن که درباره توافق های روسیه و رژیم صهیونیستی در خصوص حفظ نقش این رژیم در آسمان سوریه سخن بسیار است اما از حد یک توافق عدم نزاع فراتر نرفته و این به آن معناست که آسمان سوریه در محدوده مرزهای جغرافیایی این کشور مانده و حق حاکمیت در آن متعلق به نیروی هوایی سوریه و روسیه است.

بمباران مواضع جبهه النصره و جیش الیرموک در درعا و قنیطره
گفتنی است جنگنده های روسی دو روز گذشته مواضع جبهه النصره و جیش الیرموک را (هردو از شاخه های القاعده) در درعا و قنیطره بمباران کردند.
مواضعی که روسیه بمباران کرد به خصوص مواضع تروریست ها در تل الحاره از بعد نظامی از نقاط بسیار راهبردی بودند و این به معنای قصد مسکو برای تکمیل عملیات نظامی ارتش سوریه است که از چند ماه قبل بر منطقه مثلثی شکل حومه دمشق، قنیطره و درعا سیطره یافته است.

بنابر اعلام خبرگزاری "اوقات الشام"، روسیه مواضع تروریست های موسوم به "جیش الاسلام" را در غوطه شرقی نیز بمباران کرد به طوری که زهران علوش سرکرده این گروه تروریستی تکفیری که از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می شود، بعد از این حملات تدابیر شدید امنیتی برای محافظت از خودش اتخاذ کرده است. این در حالی است که وی برای اجرای یک حمله بزرگ به دمشق آماده می شد اما مراکز تجمع نیرو و فرماندهی اش توسط روسیه به شدت بمباران شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها