اعترافات عناصر جدا شده از گروه های مسلح + فیلم

شنبه 9 آبان 1394 - 15:26

ریف حماه (العالم) – شماری از افراد مسلح جدا شده از گروههای تروریستی در حومه شمالی حمص به ارتش سوریه پیوستند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، عناصر جدا شده از گروه های مسلح این تصمیم را بعد از آن گرفتند که متوجه شدند که گروههای تروریستی برای اشغال و تخریب شهرهایشان آمده اند.

حومه شمالی حمص از 4 سال قبل تحت سیطره گروههای مختلف تروریستی و جنگجویانی از کشورهای مختلف به همراه تعدادی از جوانان منطقه قرار گرفت، جوانانی که اولین انگیزه آنها کسب منفعت مادی بود و توسط سرکردگان تروریست ها اغوا شدند.
اما حالا این جوانها متوجه شدند بیگانگانی که به شهرشان آمده اند قصد اشغالگری و خوار کردن ساکنان این مناطق را دارند از این رو به ارتش می پیوندند.
یکی از این افراد به خبرنگار العالم گفت: فهمیدم که آنها در حال بهره کشی و قتل و غارت و اهانت به مردم حمص هستند. قیمت یک کیسه نان به 500 لیره و یک کپسول گاز به 14 هزار لیره رسیده و این وضعیت به خاطر وجود گروههای تندرو و تکفیری است که به بهانه فحشا مردم را سر می برند و به بهانه سرقت دستها را قطع می کنند.
این افراد فقط به جدا شدن از تروریست ها اکتفا نکرده بلکه به صفوف ارتش سوریه پیوستند تا با کسانی که قبلا دوشادوش آنها می جنگیدند این بار رو در رو مقابله کنند.
یک فرد مسلح دیگر گفت: من با گروه مسلح ارتش آزاد همکاری می کردم اما بعد به ارتش سوریه پیوستم و آنها نیز به خوبی از ما استقبال کردند و حالا همراه ارتشیان می جنگم.
یکی دیگر هم در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: من تحصیلاتم را رها کردم تا با تروریست ها همکاری کنم. آنها شناسنامه مرا از بین بردند تا مجبور شوم به آنها بپیوندم ولی الان پشیمان هستم.
خبرنگار العالم گزارش داد: اینجا کسانی هستند که قبلا یک واحد از گروههای تروریستی حومه شمالی حمص را تشکیل می دادند اما امروز در کنار ارتش سوریه آموزش می بینند تا شهرها و روستاهای خود را نجات دهند.
یک افسر ارتش سوریه نیز به خبرنگار العالم گفت: جوانانی را که در منطقه حومه شمالی حمص فریب خورده و به تروریست ها پیوسته بودند در میان خود پذیرفتیم. کسانی که با گروهک ها و ارتش آزاد می جنگیدند با ما تماس گرفتند و بعد از هماهنگی ها از آنان استقبال کردیم و به آموزش آنها پرداختیم تا به آغوش ملت بازگردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها