نظر جالب بان‌کی‌مون دربارۀ آیندۀ اسد

نظر جالب بان‌کی‌مون دربارۀ آیندۀ اسد
شنبه 9 آبان 1394 - 18:40

العالم - دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که روند مذاکرات سیاسی درباره بحران سوریه ارتباطی به آینده بشار اسد ندارد و این دو موضوع باید از هم تفکیک شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران چهار روزنامه اسپانیایی گفت: ظالمانه و ناپذیرفتنی است که روند مذاکرات سیاسی درباره بحران سوریه در گرو سرنوشت رئیس جمهوری این کشور باشد.

"بان کی مون" در مصاحبه با روزنامه‌های اسپانیایی، ال پاییس، ال موندو، ای بی سی و لاونگاردیا، با بیان این که طرف‌های بین المللی و منطقه ای ذی ربط در پرونده سوریه در وین به توافق مشخصی دست نیافتند، افزود: آینده بشار اسد را مردم سوریه باید تعیین کنند و این غیرمنطقی و مردود است که سرنوشت مذاکرات سیاسی به سرنوشت فردی خاص گره بخورد.

وی درباره راه حل پیشنهادی مبنی بر تشکیل دولت انتقالی در سوریه نیز گفت: دولت دمشق معتقد است که باید بشار اسد بخشی از این دولت باشد اما کشورهای متعددی به ویژه غربی‌ها می‌گویند که اسد هیچ جایگاهی در این دولت نداشته باشد.

وزیر خارجه اسبق کره جنوبی که از سال 2007 سمت دبیرکلی سازمان ملل را برعهده دارد، تصریح کرد: به دلیل این اختلاف نظرها، ما 3 سال را از دست دادیم و در نتیجه 250 هزار نفر کشته و بیش از 13 میلیون سوری نیز آواره شدند و همچنین 50 درصد بیمارستان ها، مدارس و زیرساخت های سوریه تخریب شد، بنابراین از دست دادن زمان دیگر ممکن نیست.

نمایندگان ایران، چین، مصر،  فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، لبنان، عمان،  قطر، روسیه، عربستان، ترکیه، امارات، انگلیس، آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا روز 30 اکتبر در وین برای بررسی بحران سوریه گردهم آمدند و بیانیه مشترکی صادر کردند.

طرف های مذاکرات وین درباره مسائل اصلی بحران سوریه گفتگو کردند، ولی همچنان اختلافات اساسی با همدیگر دارند که سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از مهم ترین موارد اختلافی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها