عربستان کاهش رتبه اعتباری خود را قبول ندارد

عربستان کاهش رتبه اعتباری خود را قبول ندارد
شنبه 9 آبان 1394 - 21:15

العالم - وزارت دارایی عربستان به کاهش رتبه اعتباری این کشور در گزارش جدید موسسه "استاندار اند پورز" اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری "واس" عربستان، وزارت دارایی این کشور اعلام کرد؛ با شیوه به کار رفته در این ارزیابی موافق نیست چرا که این ارزیابی "شتابزده" و "غیر قابل توجیه" است و مبتنی بر واقعیت ها نیست و این موسسه در ارزیابی خود از اوضاع مالی عربستان به عوامل موقت و ناپایدار تکیه کرده است.

وزارت دارایی عربستان برای اثبات ادعای خود ادعا کرده که روشن ترین دلیل برای شتابزده و غیرقابل توجیه بودن این ارزیابی آن است که رتبه عربستان را ظرف کمتر از یک سال از رتبه –AA به  +A کاهش داده است.

این وزارتخانه اعلام کرده که ارزیابی جدید موسسه استاندارد اند پورز صرفا مبتنی بر تغییرات روی داده در قیمت جهانی نفت و بدون توجه به عوامل اساسی مثبت و متعددی است که اگر درست مورد توجه قرار می گرفت، دست کم عربستان در رتبه قبلی قرار داشت.

شایان ذکر است که موسسه "استاندارد اند پورز" در گزارشی اعلام نموده که چشم اندازهای بهبود شاخص [مالی] عربستان منفی باقی می ماند.

این موسسه پیش بینی کرده که کسری بودجه عربستان در سال 2015 به 16 درصد تولید داخلی در مقابل 1.5 در صد در سال 2014 برسد.

از ژوئن 2014 تا پایان سپتامبر 2015 بهای هر بشکه نفت از 90 دلار به کمتر از 50 دلار کاهش یافته است.

تحلیگران سیاسی، کاهش شدید قیمت نفت که توسط آل سعود انجام شده، تجاوزگسترده نظامی به یمن و کشتار وسیع مردم این کشور در کنار حمایت های همه جانبه از گروهک های تروریستی در سوریه و عراق را از عوامل کاهش درآمدهای عربستان می دانند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها