سازمان ملل: بیمارستان یمنی را عربستان ویران کرد

شنبه 9 آبان 1394 - 21:28

یمن(العالم) ـ حمله وحشیانه متجاوزان سعودی به بیمارستان "پزشکان بدون مرز" در استان صعده در شمال یمن و تلاش ریاض برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت این حمله، سازمان ملل را به شکستن سکوت خود در قبال تجاوز سعودی ضد یمن واداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل با ردّ ادعای عربستان در تکذیب حمله به بیمارستان وابسته به سازمان "پزشکان بدون مرز" در منطقه حیدان در شمال یمن؛ و با تاکید بر اینکه منطقه مذکور و محل حضور "پزشکان بدون مرز" بارها در معرض حملات هوایی قرار گرفته، تصریح کرد که این بیمارستان با حملات جنگنده های  کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن ویران شده است.

سازمان ملل همچنین بار دیگر اجرای یک تحقیق بین المللی درباره این حادثه را که یک "جنایت جنگی" به شمار می آید، خواستار شد.

استفان دوگریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، اظهارات سعودی ها مبنی بر "ابراز تاسف" از شتابزدگی بان کی مون در مسئول دانستن سعودیها در این حمله را نپذیرفت... سخنگوی سازمان ملل همچنین تلاشهای عربستان برای انکار این امر را رد کرد و تاکید کرد که این امر برای کسی که مغرض نباشد کاملا واضح و روشن است.

* پزشکان بدون مرز: تجاوزگران بارها بیمارستان را هدف قرار داده بودند

سازمان پزشکان بدون مرز هم تاکید کرد که هدف قرار دادن بیمارستان و تخریب آن پس از چندین حمله سابق از سوی متجاوزگران صورت گرفت؛ از این رو تلاشهای عربستان برای تکذیب این امر را نمی پذیرد.

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل ادعا کرده بود که جنگنده های "ائتلاف عربی" به بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز و سازمان ملل در استان صعده در یمن حمله نکرده اند و جنگنده های ائتلاف در هنگام وقوع حادثه،  هیچ عملیاتی در استان صعده انجام نداده اند! 

این سازمان بین المللی از اقدام متجاوزگران در هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و تکذیب این تجاوزات ابراز نگرانی کرد. آمارهای غیرنهایی حاکی از تخریب 238 مرکز بهداشتی و انهدام 50 آمبولانس در 11 استان یمن است.

* نگرانی سازمان ها از وحشیگری متجاوزان سعودی

سازمانهای بین المللی، حمله به مناطق غیرنظامیان و سپس انکار جنایت را محکوم کردند؛ دیده بان حقوق بشر با انتقاد از تداوم تجاوزگری سعودی به یمن تاکید کرد که از بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز شوکه شده است و خواستار اجرای تحقیقی فوری شد.

موسسه یمنی البیت القانونی نیز تاکید کرد که بی عدالتی در نتایج سی امین دوره نشست شورای حقوق بشر، متجاوزگران را بر ادامه دادن به جنایتهای جنگی و کشتار جمعی و جنایتهای ضد بشری خود علیه ملت یمن تشویق کرد.


14:30- 10/31-TOK

پربیننده ترین خبرها