هشدار روزنامه فرانسوی درباره "اردوغان کبیر"

هشدار روزنامه فرانسوی درباره
يکشنبه 10 آبان 1394 - 08:16

العالم - یک روزنامه فرانسوی با توصیف رئیس جمهوری ترکیه به عنوان " اردوغان کبیر" در باره خطر نزدیک شدن بیش از حد اروپا به نظام حاکم بر آنکارا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لوفیگارو دریادداشتی درباره انتخابات پارلمانی ترکیه با اشاره به اینکه فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته است به نظام اردوغان نزدیک نشود،افزود: این مستبد روز یکشنبه مردم کشورش را به پای صندوق های رای خواهد فرستاد تا به آنچه که او را پنج ماه قبل از آن محروم کردند - یعنی کسب اکثریت مطلق آراء و تغییر قانون اساسی و نظام حکومتی به ریاستی - دست یابد؛ در غیر این صورت ترکیه در معرض خطر یک بحران سیاسی قرار خواهد گرفت.

این روزنامه فرانسوی افزود: اروپا برای مهار ورود آوارگان به کشورهای اروپایی به این رئیس جمهوری نیاز دارد اما "اردوغان کبیر" را که با درخواست تسهیلات در ارائه گذرنامه و تسریع مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا از اروپایی ها سوء استفاده می کند، تحقیر می کند.

لوفیگارو درپایان یادداشت خود نوشت: ما نباید در این دام بزرگ بیافتیم؛ قطعا باید به ترکیه کمک کنیم تا این کشور نیز به ما در بحران آوارگان کمک کند، اما نباید با این نظام حکومتی که فاصله آشکاری با ما دارد، نزدیک شویم.

انتخابات پارلمانی ترکیه امروز درشرایطی برگزار می شود که حزب حاکم عدالت و توسعه برای کسب اکثریت کرسی های پارلمانی درماههای گذشته تلاش و تبلیغات گسترده ای داشته است.

این حزب در انتخابات  خرداد ماه پارلمان نتوانست اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها