تدریس "جهاد" به روش مدارس و دانشگاههای سعودی

تدریس
يکشنبه 10 آبان 1394 - 16:46

دانشگاهها و مدارس دولتی عربستان سعودی، در پایگاههای الکترونیکی خود آماده سازی روحی و بدنی دانش آموزان را از جمله اهداف آموزش معرفی می کنند که این مساله معلمان را واداشته تا این اهداف را در طرح های آموزشی خود برای تدریس لحاظ کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به رغم درز این اخبار "عیسی الغیث" عضو مجلس شورا و عضو کمیته امور امنیتی مجلس سعودی گفت: بعید است صفحاتی در روشهای آموزشی وزارت آموزش برای انتشار افراطی گری و تحریک طایفه گری وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد "جهاد" در راه خدا در صورتی جایز است که ولی امر برای منافع کشور و مردم دستور آن را صادر کند.

خاطرنشان می شود که گروه های افراطی، تکفیری و تندروی درعراق و سوریه که از حمایت عربستان سعودی نیز برخوردارند، کشتار مردم، سربریدن ها و جنایت های متعدد خود علیه شهروندان عراق و سوریه را "جهاد" می نامند.

روزنامه الوطن تلاش داشت از دو هفته پیش با مبارک العصیمی، سخنگوی وزرات آموزش و پرورش عربستان، در این خصوص گفت وگو کند اما وی تا دو روز پیش یعنی آماده شدن گزارش این روزنامه پاسخی در این خصوص نداد.

گروه های رسمی و غیر رسمی وابسته به وزارت آموزش و پروش عربستان سعودی نیز مسوولیت رساندن دانشجویان دختر و پسر به مرحله "جهاد" و آماده سازی آنان را از مسوولیت های خود دانستند که از دبستان آغاز می شود تا به مرحله دبیرستان برسد.

این گروهها، جهاد را هدف مورد نظر خود در خلال سیاستهای آموزشی قرار دادند. 

افزون بر اداره آموزش و پرورش، دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مدارس دولتی از جمله این گروهها هستند.

پربیننده ترین خبرها