اردوغان پیروزی خود را مدیون داعش است

اردوغان پیروزی خود را مدیون داعش است
دوشنبه 11 آبان 1394 - 14:08

"جمال کامل" در پایگاه اینترنتی «شفقنا» نوشت: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، پیروزی خود را در انتخابات زودهنگام پارلمانی مدیون گروه تروریستی داعش است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمال کامل خاطرنشان کرد، نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی ترکیه برخلاف همه پیش بینی ها و نظرسنجی ها بود.

براساس نتایج اولیه انتخابات، حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان با کسب 49.4 درصد آرا به پیروزی مهمی دست یافته است. بنابراین ممکن است این حزب در پارلمان آینده از مجموع 550 کرسی 316 کرسی به دست آورد که در این صورت اردوغان می تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد. این در حالی است که این حزب در انتخابات ژوئن گذشته در این زمینه با شکست مواجه شد.

حزب اردوغان که از سال 2002 بر ترکیه حکومت می کند، در انتخابات هفتم ژوئن گذشته با کسب فقط 258 کرسی (40.8 درصد) در پارلمان سیلی محکمی خورد. این نتیجه باعث شد این حزب نتواند به تنهایی دولت تشکیل دهد به همین علت رئیس جمهور ترکیه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

برخی از ناظران با توجه به سیاستی که اردوغان از زمان شکست و ناکامی در به دست آوردن اکثریت کرسی های پارلمان در انتخابات ژوئن گذشته در پیش گرفته است، این نتیجه را در انتخابات پارلمانی پیش بینی کرده بودند زیرا اردوغان ملت ترکیه را بین دو گزینه قرار داد که سومی ندارد. یا انتخاب حزب او یا سوق دادن اوضاع به سوی هرج و مرج. این مساله از طریق تنش امنیتی حاکم بر ترکیه از زمان نتایج انتخابات گذشته و مخالفت اردوغان با ائتلاف با هر حزبی برای تشکیل دولت، واضح و روشن بود. اردوغان به این امید با مشارکت هر حزبی در تشکیل دولت مخالف می کرد که به تنهایی قدرت را در اختیار بگیرد و قانون اساسی و روند سیاسی را به طور کامل تغییر دهد.

تهدید مردم ترکیه توسط اردوغان فقط به جنگ روانی ختم نشد بلکه داعش و دیگر گروه های تکفیری که پیروزی حزب اردوغان به لطف آن ها بود، به خدمت گرفته شدند و با انفجارهای تروریستی و ترورها در آنکارا، سوروچ و سایر شهرهای ترکیه ترس و وحشت در میان مردم این کشور از آینده به وجود آوردند. این پیامی است که محتوای آن به بسیاری از مردم ترکیه رسید؛ مردمی که ترسیدند مبادا در صورت رای ندادن به "اردوغان ناجی" دچار سرنوشت همسایگانشان در عراق و سوریه شوند.  

ترس و وحشتی که داعش و گروههای تکفیری، بازوی اردوغان در سوریه و عراق و ترکیه، به وجود آوردند با سیاست استبدادی اردوغان و دخالت آشکار او در سوریه و عراق و گشودن درهای ترکیه به روی گروههای تکفیری، تشدید شد. این گروهها مکان امنی در ترکیه برای خود پیدا کردند و مراکز متعددی در ترکیه شناسایی شد که داعش این مراکز را اداره می کند و ماموریت آن ها آموزش استفاده از سلاح به کودکان و نوجوانان و شستشوی مغزی آن ها با افکار وهابی است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها