وضعیت تاسف بار خدمتکاران زن در عربستان

وضعیت تاسف بار خدمتکاران زن در عربستان
دوشنبه 11 آبان 1394 - 23:12

العالم - خدمتکاران و کارگران زن مغربی در عربستان تحت انواع ظلم و شکنجه از سوی کارفرمایان خود هستند که در کشورهای حوزه خلیج فارس "کفیل" نامیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خدمتکاران مغربی در عربستان از کمترین حقوق خود به عنوان یک انسان بی بهره اند و در حالی که شرایط بسیار سخت کاری را تحمل می کنند و در صورت اقدام برای شکایت و مطالبه حقوق خود با حکم حبس روبرو می شوند.
سایت خبری "هسپرس" با روایت حال چند نفر از این خدمتکاران به بررسی وضعیت رقت بار آنها پرداخته است.
یکی از این زنان "منا" 30 ساله است که به دلیل تلاش برای شکایت علیه کفیل خود بیش از شش ماه بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان زنان "القریات" در منطقه الجوف در شمال عربستان به سر می برد.
وی در یک فایل صوتی که برای یک شهروند مغربی فعال حقوق بشر فرستاده از سفارت و کنسولگری مغرب در ریاض می خواهد که پیگیر وضعیت او باشند.
در یک مورد دیگر، یک دختر جوان مغربی در منطقه شرقی عربستان در 6 ماه گذشته روزهای جهنمی را سپری کرده و هر روز از ساعت 6 صبح تا یک بامداد روز بعد کار کرده است به طوری که پاهای وی متورم شده است.
این در حالی است که وی در این مدت بر اساس توافقی که به ناچار با کفیل خود انجام داده، حقوقی دریافت نکرده و در وضعیت اجتماعی و روحی غیرقابل تحملی به سر برده است.
بدتر از همه اینها وی حق تماس گرفتن با خانواده خود در مغرب را نداشته است و کفیل وی در ازای بازگرداندن او به کشورش از وی طلب مبلغی پول کرده که در توان این خدمتکار بینوا نبوده است.
سرنوشت این دو زن شبیه سرنوشت بسیاری از دختران بینوایی است که به امید یافتن کار و نجات از فقر و محرومیت رهسپار دیار آل سعود می شوند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها