74 شهید در سی و سومین روز انتفاضه قدس

74 شهید در سی و سومین روز انتفاضه قدس
سه شنبه 12 آبان 1394 - 10:49

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 74 نفر از آغاز انتفاضه قدس خبر داد؛ 17 نفر از شهدا کودک هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با شهادت یک کودک فلسطینی به نام "احمد عوض ابو الرب"  آمار شهدای انتفاضه قدس به 74 نفر رسید.
ابوالرب (17 ساله) از اهالی قباطیه بود که صبح دیروز (دوشنبه) به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی "جلمه" واقع در شمال جنین شهید شد.
56 نفر از شهدای انتفاضه از کرانه باختری، 17 نفر از ساکنان باریکه غزه و یک شهید هم از اهالی نقب واقع در فلسطین اشغالی هستند.
در ادامه گزارش این وزارتخانه درباره آمار مجروحان نیز آمده است که تاکنون 2355 فلسطینی به ضرب گلوله های جنگی و مشقی و یا در اثر سوختگی و جراحت و ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مجروح شده اند، که 21 درصد از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
البته این آمار شامل افرادی که در اثر استنشاق گاز اشک آور یا گازهای سمی ناشی از استفاده رژیم صهیونیستی از بمب های صوتی دچار حالت خفگی شده اند نمی شود و با احتساب آنها، شمار مجروحان به بیش از 7 هزار نفر می رسد.
انتفاضه قدس از اول ماه اکتبر گذشته آغاز شده است، که شاهد عملیات قهرمانانه جوانان فلسطینی و فعالیتهای گسترده در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و نیز اهالی کرانه باختری است و به اذعان مراجع صهیونیستی تاکنون در جریان این عملیات ها 11 صهیونیست کشته شده و بیش از 260 نفر دیگر زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها