کشف عجیب روزنامه سعودی درباره تروریستها

کشف عجیب روزنامه سعودی درباره تروریستها
سه شنبه 12 آبان 1394 - 15:01

یک روزنامه سعودی در خبری عجیب ادعا کرد که تروریستها در این کشور "با هماهنگی در ایران" به سوریه اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "مکه" مدعی شد، براساس حکم های صادر شده از سوی دادگاه‌های سعودی اشخاصی در ایران هستند که سفر جنگجویان سعودی و به ویژه هواداران القاعده به سوریه را هماهنگی می‌کنند.
این روزنامه سعودی با اشاره به حکم دادگاه کیفری پرونده‌های تروریستی و امنیتی در ریاض، ادعا کرد که هماهنگ کنندگانی در داخل ایران، اعزام جنگجویان القاعده به سوریه را تسهیل می‌کنند، و جنگجویان به این افراد در ایران مقداری پول می‌دهند تا رفتن آنان به سوریه را هماهنگ کند !
به نوشته این روزنامه سعودی، 2 نفر از همین جنگجویان که قبلا به افغانستان رفته و در آنجا آموزش دیده بودند به اتهام تکفیر دولت، تلاش برای رفتن به سوریه و پول دادن به شخصی در ایران برای تسهیل سفر آنان، به 8 سال زندان محکوم شدند.

این ادعای عجیب روزنامه سعودی با استناد به حکم دادگاه کیفری ریاض درحالی است که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در سوریه و عراق تبعه عربستان سعودی هستند؛ و تفکرات این گروه ها از وهابیت و فتواهای مبلغان سلفی وهابی سعودی سرچشمه گرفته است. بر اساس گزارشهای متعددی که در رسانه‌ها نیز منتشر شده است، این کشور از حامیان مهم مالی و تسلیحاتی گروه های مسلح در سوریه است، و در همین راستا عربستان و آمریکا با همکاری قطر و ترکیه برنامه مشترکی را برای آموزش، تسلیح و اعزام تروریستها به سوریه تحت عنوان آموزش "مخالفان میانه‌رو" دارند.

گزارشهای غربی همچنین حاکی است که عربستان سعودی و چند کشور دیگر با خرید تعداد بسیار زیادی خودروی تویوتا، آنها را در اختیار گروه‌های تروریستی به ویژه داعش قرار داده‌اند‌.

پربیننده ترین خبرها