مقاومت فلسطین: انگلیس باید اشتباهش را جبران کند

مقاومت فلسطین: انگلیس باید اشتباهش را جبران کند
سه شنبه 12 آبان 1394 - 16:35

فلسطین (العالم) ـ روز 11 آبان برابر با دوم نوامبر هر سال مصادف با سالروز صدور اعلامیه انگلیسی ننگین بالفور است اعلامیه ای که با استناد به اصل ناپذیرفتۀ "سرزمین بی ملت برای ملت بی سرزمین" سیطره صهیونیست ها بر فلسطین را توجیه و از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل حمایت کرد.

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری العالم، گروه های مقاومت فلسطین در نود و هشتمین سالگرد اعلامیه بالفور اعلام کردند که برای تأمین حقوق ملت فلسطین از تلاش خود باز نخواهند ایستاد و انگلیس باید اشتباه تاریخی خود را جبران کند. 
آرتور جیمز بالفور وزیر امور خارجه وقت انگلیس روز دوم نوامبر 1917 در نامه ای به لیونل روچیلد یکی از اعضای جنبش صهیونیسم، حمایت دولت متبوع خود از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین را اعلام کرد که این نامه به اعلامیه بالفور معروف شد.
گروه های مقاومت فلسطین در باریکه غزه در سالروز اعلامیه بالفور و همزمان با انتفاضه قدس که وارد دومین ماه خود شده است، اعلام کردند: ملت فلسطین هرگز از حقوق خود دست نخواهد کشید و از سرزمین و مقدسات خود در برابر تجاوزات و تعدی های رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد.
"سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: هدف از صدور اعلامیه بالفور پایمال کردن حقوق ملت فلسطین با همدستی قدرت طلبان جهان است ولی این ملت از حقوق خود دفاع خواهد کرد و برای بازپس گیری آن به تلاش هایش ادامه خواهد داد. 

انتفاضه فلسطین مصادف با سالروز اعلامیه   
ابوزهری گفت: سالروز اعلامیه بالفور امسال با انتفاضه جدید قدس همزمان شده است انتفاضه ای که نشان دهنده هوشیاری و بیداری ملت فلسطین است ملتی که از حقوق خود هرگز دست نخواهد کشید.
"داود شهاب" عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد: تظاهراتی که در باریکه غزه برای محکوم کردن اعلامیه ننگین بالفور همزمان با انتفاضه قدس برگزار شده است، هدفی بجز تأکید بر لزوم طرد صهیونیست ها از مسجد الاقصی و جلوگیری از صدور اعلامیه دوم بالفور با مضمون سیطره صهیونیستها بر این مسجد مقدس ندارد.
شهاب گفت: صهیونیست ها هیچ حقی در قدس، مسجد الاقصی و سرزمین فلسطین ندارند و انگلیس و جامعه جهانی باید اشتباه تاریخی خود را جبران کنند، اشتباهی که این همه مصیبت و بدبختی برای ملت فلسطین به دنبال داشته است.

پربیننده ترین خبرها