ادعایی که مسوولان آمریکایی را به دردسر انداخت

ادعایی که مسوولان آمریکایی را به دردسر انداخت
سه شنبه 12 آبان 1394 - 18:17

به دنبال ادعای آمریکا در خصوص اقدام روسیه در بمباران بیمارستان یا موسسه خدمات انسانی در سوریه و پس از انتشار اسنادی از سوی روسیه مبنی بر رد این ادعا، وزارت خارجه آمریکا یک بار دیگر در برابر پرسش خبرنگاران برای اثبات گفته های خود به فرافکنی و شانه خالی کردن از پاسخ متوسل شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این وزارتخانه با ارائه اسناد و یا انتشار اطلاعات عملیاتی که ادعاهای واشنگتن درباره حملات روسیه علیه تاسیسات شهری در سوریه را ثابت کند، رد کرد.

الیزابت ترودو، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، به خبرنگارانی که از او خواستند نام مواضع شهری مورد حمله جنگنده های روسیه را بگوید، توصیه کرد که به سازمان های غیردولتی فعال در سوریه و منابع آزاد مراجعه کنند !!
وی در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود گفت که هرگز در مسائل اطلاعاتی و ارزیابی اطلاعات عملیات دخالت نخواهد کرد.
خبرنگاران آمریکایی خاطرنشان می کنند که مسکو همه اتهامات درباره حمله به تاسیسات شهری سوریه را کاملا رد کرده و از این رو از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستند تا دست کم نام مناطقی را که ادعا می کند مورد حمله واقع شده اند، اعلام نماید.
وزارت امور خارجه امریکا نخستین بار هفته گذشته ادعاهای خود مبنی بر حمله روسیه به تاسیسات شهری سوریه و کشته شدن 12 نفر و مجروح شدن حدود 30 نفر را مطرح کرد، و مدعی شد که این تاسیسات به احتمال زیاد بیمارستان و سایر موسسات خدمات انسانی هستند.
وزارت دفاع روسیه روز گذشته مدارکی را ارائه کرد که ثابت می کند ادعای آمریکا در بمباران بیمارستان سوریه بی اساس است.
ایگور کناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز با رد این ادعا تصاویر هوایی از ساختمان بیمارستان سرمین را به خبرنگاران ارائه کرد که نشان می دهد این بیمارستان سالم است.

پربیننده ترین خبرها