چرا اسراییل درصدد افشای روابط خود بااعراب است؟

چرا اسراییل درصدد افشای روابط خود بااعراب است؟
سه شنبه 12 آبان 1394 - 22:52

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به برگزاری رزمایشی در آمریکا که طبق گفته یک مسوول آمریکایی هواپیماهای اردنی هم در آن حضور داشتند، از آموزش دو خلبان اسرائیلی با همتایان عرب خود در ایالات متحده خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بنابر اعلام موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد که مسوولان این رژیم بعد از عصبانیت از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی و انزوای آنان در این زمینه و نیز وضعیت بغرنج مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین که به بن بست رسید، به این سمت و سو کشیده شده اند که از روابط محرمانه خود با برخی کشورهای عربی پرده بردارند و بدین ترتیب القا کنند که منزوی نشده اند.
یعلون با اشاره به مشارکت تل آویو در رزمایش هوایی "پرچم سرخ" به میزبانی آمریکا در ماه جولای گذشته گفت که در این رزمایش خلبان های عرب به همراه خلبان هایی از بخش های مختلف ارتش آمریکا و سایر کشورها حضور داشتند.
وی جزییات بیشتری ارایه نکرد اما یک مسوول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با رویترز تاکید کرد که اردن در این رزمایش شرکت کرده و هواپیماهایش همراه جنگنده های اسراییلی به پرواز در آمده و از یک نفتکش اسراییلی هم در اقیانوس اطلس سوخت گیری کرده است.
رژیم صهیونیستی ماه گذشته رزمایش "پرچم آبی" را با مشارکت آمریکا، لهستان، یونان و چند کشور دیگر که نامی از آنها نبرد، برگزار کرد و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از پاسخ دادن به سوالی درباره این که آیا اردن که سال 1994 پیمان صلح با اسراییل امضا کرده در میان شرکت کنندگان بود یا نه طفره رفت.
از سوی دیگر مقامات اردنی نیز از اظهار نظر درباره صحت خبر شرکت در این رزمایش خودداری کردند. 

در همین حال وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در راستای القای منزوی نبودن تل آویو، روز سه شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی اسراییل در مکان یابی هواپیمای سرنگون شده روسی که در سینای مصر متلاشی شد، نقش داشته است.

پربیننده ترین خبرها