پاکسازی منطقه البو حیات در غرب رمادی

پاکسازی منطقه البو حیات در غرب رمادی
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 11:06

فرمانده "عملیات الجزیره" درارتش عراق از پاکسازی منطقه البوحیات در غرب شهر رمادی در استان الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر "علی ابراهیم دبعون" گفت: عملیات الجزیره با پشتیبانی لشکر هفتم ارتش و عشایر و نیروی هوایی موفق به پاکسازی منطقه البوحیات در شرق شهر حدیثه – واقع در 160 کیلومتری غرب الرمادی – شد.

فرمانده عملیات الجزیره به شبکه سومریه نیوز تأکید کرد: نیروهای مزبور پس از تسلط کامل بر البوحیات، دهها بمب را خنثی کردند.

از سوی دیگر، "واثق الفرطوسی" فرمانده نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در شهر حدیثه گفت: حمله به البوحیات از سه محور با هماهنگی با عملیات الجزیره و لشکر هفتم و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: هنگام پاکسازی منطقه، عملیات مهار و انفجار 150 بمب و3 ساختمان بمبگذاری شده انجام شد.

یک منبع امنیتی در فرماندهی لشکر هفتم ارتش نیز گفت: نیروهای امنیتی حمله انتحاری تروریست ها با 4 خوردوی بمب گذاری شده در شهر البو حیات را با انهدام این خودروها با موشک های هوشمند ناکام گذاشتند. سپس 3 تروریست انتحاری نقاب دار قصد انجام عملیات تروریستی در این منطقه را داشتند که آن ها نیز از راه دور منفجر شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: عملیات پاکسازی البوحیات منجر به مرگ 35 نفر از افراد داعش و نابودی تجهیزات و خودروهای زرهی شان شد.

فرمانده عملیات الجزیره شامگاه دوشنبه از آغاز عملیات نظامی گسترده ای با مشارکت ارتش و نیروهای مسلح عشایر برای بازپس گیری منطقه البو حیات خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها