پاسخ روسیه به شایعه سازی غرب

پاسخ روسیه به شایعه سازی غرب
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 12:08

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که موضع کشورش درباره سوریه تغییر نکرده است بلکه برخی رسانه های غربی و عربی تلاش می کنند چنین القاء کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخاروفا تاکید کرد: موضع روسیه درباره حل وفصل در سوریه تغییر نکرده است و همه مواضع و تلاش های رسانه های غربی را درباره تحریف کردن این موضع زیر نظر دارد.
وی در این خصوص گفت: باید متوجه تلاش های رسانه های غربی بود که تلاش می کنند چنین القاء کنند که گویا موضع روسیه درباره سوریه تغییر کرده است، در حالی موضع روسیه در این خصوص هیچ تغییر نکرده است.
وی افزود: موضع روسیه بر این اساس است که باید مردم سوریه به تنهایی درباره سرنوشت این کشور تصمیم گیری کنند.
زاخاروفا تاکید کرد: قاطعانه با فریبکاری رسانه های غربی درباره موضع روسیه در خصوص حل بحران سوریه مقابله می کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو نگفته است که از بشار اسد حمایت می کند یا خیر بلکه همیشه متعهد به یک خط مشخص بوده و آن اینکه سوریه کشوری دارای حاکمیت است و سرنوشت رئیس جمهور آن را نیز باید مردم آن کشور مشخص کنند. مسئله حائز اهمیت برای مسکو حفظ کشور سوریه است.
وی افزود: مواضع روسیه در این خصوص تغییر نکرده است و برگرفته از بیانیه ژنو و قطعنامه های شورای امنیت و نیز بیانیه وین در تاریخ 30 اکتبر است.
زاخاروفا درباره موضوع ماندن بشار اسد در قدرت اظهار داشت: ما هرگز نگفتیم که حفظ اسد در قدرت اصلی حیاتی است. بلکه این چیزی است که رسانه های غربی و عربی دنبال می کنند و چنین القاء می کنند که موضع روسیه درباره رئیس جمهور سوریه تغییر کرده است.
زاخاروفا خاطرنشان کرد: سرنوشت بشار اسد را باید ملت آن کشور مشخص کنند و ما درباره ماندن یا رفتن بشار اسد تصمیم گیرنده نیستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها