سپر انسانی تروریستها در قفس‌های فلزی

سپر انسانی تروریستها در قفس‌های فلزی
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 12:19

طبق اعلام سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر ؛ گروه های تروریستی در استان ریف دمشق سوریه گروگان های خود را در قفس های فلزی حبس کرده اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد : گروگان ها شامل نظامیان و شهروندان عادی می شوند و زنانی نیز در میان گروگان ها وجود دارند که این گونه برخورد غیرقانونی با گروگان ها، جزو جرایم جنگی محسوب می شود .
دیده بان حقوق بشر افزود : قانون بین الملل استفاده از سپر انسانی را ممنوع کرده است .
بیانیه این سازمان حقوقی بین المللی حاکی است: تعدادی از ساکنین روستاهای الفوعه و کفریا استان ادلب که تحت محاصره گروه (تروریستی) جیش الاسلام است ، سپتامبر 2014 به عنوان سپر انسانی استفاده شده بودند. 
شاهدان عینی روز یکشنبه این هفته اعلام کردند که جیش الاسلام اسرای نظامی و غیرنظامی را در قفس های آهنی حبس کرده و این قفس ها را در میادین مختلف استان ریف دمشق خصوصاً چند میدان شهر دوما گذاشته است، تا مانع آغاز حملات ارتش سوریه شود.
فیلمی روز یکشنبه در سایت های خبری منتشر شد که نشان می داد چند قفس آهنی بزرگ که در هر یک از این قفس ها حدود 8 نفر حبس شده اند ، در مناطق مختلف استان ریف دمشق گردانده می شود و عناصری که در کنار این قفس ها ایستاده است ، می گوید " این قفس ها در میادین شهر دوما خواهد ماند تا حملات هوایی ارتش پایان یابد." 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها