وقتی پول عربستان در ژنو بر حقوق بشر می‌چربد !

چهارشنبه 13 آبان 1394 - 13:53

هیئت یمنی شرکت کننده در سی امین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد، این شورا در برابر پول عربستان حمایت خود را از حقوق مردم یمن دریغ کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد: ائتلاف مدنی پیگیری جنایت های  متجاوزین در یمن، با برگزاری مراسمی با حضور هیئت یمنی شرکت کننده در نشست شورای حقوق بشر ژنو ، به بررسی نتایج این نشست پرداخت.
هیئت مزبور از سپردن ریاست کمیته کارشناسان شورای حقوق بشر به سفیر عربستان، با وجود همه جنایت های عربستان ضد یمن، ابراز ناخرسندی کرد.
هیئت مزبور از دشواری هایی که در اخذ گذرنامه های مورد نیاز داشت و امکانات محدود این هیئت در مقابل امکانات بالای گروه "عبد ربه منصور هادی" – رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن – پرده برداشت.

این هیئت همچنین مهم ترین موضوعات مطرح در نشست شورای حقوق بشر را ارائه کرد.
"علی الدیلمی" عضو هیئت شرکت کننده در نشست شورای حقوق بشر، گفت: ما همچنان با قطعنامه ای که خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق از همه طرف ها است موافقیم. ما همچنان طرفدار توقف جنگ و تحقیق درباره جنایاتی هستیم که در 7 ماه حمله به یمن رخ داده است.
وی افزود: هر چند پیش نویس قطعنامه پیشنهادی هلند – با وجود موافقت همه کشورها با آن- از دستور کار این نشست حذف شد، اما هیئت یمنی بر فاش کردن جنایت های متجاوزین برای دنیا پافشاری کرد. پیش نویس هلند خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقییق درباره جنایت های متجاوزین در یمن بود.
"امل الماخذی" دیگر عضو هیئت شرکت کننده در نشست شورای حقوق بشر، نیز به خبرنگار العالم گفت: تجاوز ها و جنایت های ائتلاف سعودی در یمن را با توجه به سانسور خبری این جنایت ها در شبکه های ماهواره ای و ضعف سازمان های مدنی داخل یمن در این زمینه به ا طلاع دنیا رساندیم.
وی خاطر نشان کرد: تلاش کردیم واقعیت را درباره جنایت های متجاوزین در این نشست جهانی به گوش دنیا برسانیم.
از سوی دیگر "محمد عجلان" عضو سازمان صلح آفرینان (صناع السلام) یمن، به خبرنگار العالم گفت: پس از شرکت در نشست شورای حقوق بشر برای پیگیری شکایت ارائه شده به دادگاه لاهه در ماه میلادی آوریل به این دادگاه رفتم و اقدامات لازم برای به جریان انداختن این پرونده در دادگاه بین المللی لاهه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها