مردم عراق درباره احمد چلبی چه گفتند؟

مردم عراق درباره احمد چلبی چه گفتند؟
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 14:18

در پی درگذشت "احمد چلبی"، مردم و سیاستمداران عراقی اعلام کردند که هیچ سیاستمداری در آینده نزدیک نمی تواند جای خالی وی را پر کند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیثم الجبوری دبیر کمیسیون مالی مجلس نمایندگان عراق روز چهارشنبه گفت : محافظان احمد چلبی که رئیس کمیسیون مالی مجلس بود ، وی را بی جان روی تختش در خانه خود در بغداد پیدا کردند و تلویزیون دولتی علت مرگش را سکته قلبی اعلام کرد . 
احمد چلبی رئیس ائتلاف کنگره ملی عراق بود. و در دوران رژیم بعث از مبارزان مهم و شناخته شده ضد این رژیم بود.

"ایاد علاوی" نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد : چلبی یاد و خاطره خوبی از خود برجای گذاشت، و در خدمت کردن به مردم بسیار کوشا بود و تلاش می کرد که از همه توانش برای خدمت به عراق استفاده کند. 
چلبی سال 1944 در خانواده ای ثروتمند در کاظمین بغداد متولد شد و کمی پس از سرنگونی رژیم صدام معدوم به عراق بازگشت.

" مثال الآلوسی " یکی از نمایندگان مجلس عراق اعلام کرد : چلبی همه راه ها را برای دست یافتن به هدف خود که همان سرنگون کردن رژیم سرکوبگر صدام بود، پیمود.
چلبی پس از بازگشت به عراق مأمور پاکسازی و ریشه کنی حزب بعث شد.
نام چلبی در برهه ای از تاریخ عراق به عنوان نامزد سمت نخست وزیری مطرح شد ولی نتوانست متصدی این سمت شود و اختلافش با آمریکایی ها مانع نشستن بر کرسی نخست وزیری شد .
الآلوسی در ادامه سخنان خود گفت : همگان با چلبی مخالفت می کردند ولی مخفیانه به وی نزدیک شدند و ارتباط برقرار کردند تا از وی به عنوان پلی بین خود و آمریکایی ها استفاده کنند.
وبلاگ نویسی به نام محمد حسن الموسوی نیز در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت : عراق شخصیت سیاسی بزرگ و شایسته ای را که کمتر یافت می شود، از دست داد.
وبلاگ نویس دیگری به نام علی مارد الاسدی نوشت : با رژیم ستمگر صدام به مبارزه برخاست و نقش بسزایی در سرنگونی این رژیم ایفا کرد .

خبرنگاری به نام توفیق التمیمی نیز اعلام کرد: چلبی مغزی اقتصادی و حسابگر و ظلم ستیز بود و عراق با درگذشت وی یکی از برجسته ترین شخصیت های خود را از دست داد شخصیتی که از امور پشت پرده خبر داشت که اگر این امور فاش شود ، بسیاری از  مسائل روشن می شود .                                                                            
التمیمی گفت: بعثی ها و بازمانده های رژیم صدام با درگذشت چلبی خوشحال شدند.
خبرنگاری به نام ابوفراس الحمدانی نیز خطاب به چلبی گفت: از همه توان، دارایی ها و روابطت برای مبارزه با دیکتاتوری استفاده کردی.
خبرنگار معروفی به نام نبراس الکاظمی هم نوشت: چلبی دارای استعدادهای سیاسی و مدیریتی بود و همگان چه در منطقه و چه در خارج منطقه به وجود این استعدادهای وی اذعان داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها