بازداشت 21 فلسطینی در قدس و کرانه باختری

بازداشت 21 فلسطینی در قدس و کرانه باختری
چهارشنبه 13 آبان 1394 - 19:36

العالم ـ نیروهای رژیم اشغالگر اسراییلی، امروز(چهارشنبه) در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، 21 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دو جوان فلسطینی بامداد امروز پس از یورش نیروهای رژیم اشغالگر اسراییلی به منزل آنها در شهرک سلواد در شرق رام الله بازداشت شدند.

منابع محلی فلسطینی بیان کردند که نیروهای اشغالگر یک آزاده به نام محمد عبدالمجید حماد(29ساله) و هیثم فارس حامد(23ساله) را پس از حمله به خانه های آنها و تفتیش و بازرسی دقیق، بازداشت کردند.

خانواده هیثم توضیح دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به همراه سگهای پلیسی پس از منفجر کردن درهای خانه، به آن یورش بردند، و پس از تفتیش و بازرسی خانه، محمد برادر هیثم را کتک زدند.

در جنین نیز نیروهای اسراییلی، دو جوان را که یکی از آنها آزاده بود، در شهرک قباطیه در جنوب جنین با خود بردند.

برخی منابع محلی و امنیتی فلسطین تاکید کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مجد محمد کمیل(27ساله) اسیر آزاد شده و صلاح کمیل ابوزلطه(22ساله) را پس از یورش به خانه های آنها، بازداشت کردند.

این منابع افزودند که نیروهای اسراییلی به منازل دو شهروند به نام های زیاد و ادیب نزال یورش بردند، همچنین در اطراف خانه شهید احمد کمیل نیز رویارویی هایی صورت گرفت.

در الخلیل نیز نیروهای رژیم صهیونیستی، سه شهروند را از اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل و شهروند دیگری را از منطقه بیت امر ربودند.

برخی منابع امنیتی و محلی فلسطینی تاکید کردند که نیروهای اسراییلی با یورش به چندین خانه در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل، سه شهروند به نامهای وحید خالد الطیطی(15ساله)، عبدالله نصار(34ساله) و محمود عیسی براهمیه(36ساله) را بازداشت کردند.

محمد عوض مسئول هماهنگی رسانه ای کمیته مردمی برای مقابله با دیوار حائل و شهرکسازی گفت که نیروهای رژیم اشغالگر به چندین خانه در منطقه بیت امر یورش بردند و احمد رفعت الصلیبی(17ساله) را پس از تفتیش خانه اش بازداشت کردند. همچنین خانه بدر محمود را در جستجوی پسرش محمود(28ساله) را تحت تفتیش قرار دادند.

نیروهای اسراییلی همچنین به خانه ایمن طبیش اسیر آزاد شده در شهرک خرسا در جنوب الخلیل یورش برده و ابلاغیه ای برای دیدار با دستگاه اطلاعات اسراییل به وی تحویل داده شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی درادامه عملیات خود یک ایست بازرسی در ورودی اردوگاه الفوار و ایست بازرسی دیگری در ورودی جنوبی شهر الخلیل ایجاد کردند و دروازه آهنی شهرک دورا روبروی اردوگاه الفوار را بستند.

در قدس اشغالی نیز نیروهای رژیم اشغالگر بامداد امروز، هبه سرحان نگهبان مسجد الاقصی را پس از یورش به منزلش در سلوان در جنوب الاقصی و تفتیش آن، بازداشت کردند.

نیروهای اسراییلی همچنین به خانه های بسیاری از شهروندان در محله السعدیه در کنار مسجد الاقصی در بخش قدیمی قدس یورش بردند و عمر زعانین و رامی زعانین را دستگری کردند و این علاوه بر بازداشت شیخ خالد المغربی و عبود الحداد و محمد جابر از بخش قدیمی قدس اشغالی است. 

نیروهای صهیونیستی همچنین به خانه های شهروندان در روستای العیسویه در مرکز قدس اشغالی یورش برده و حامد عبید، محمد محمود، محمد علیان، بشار داری و سامر عبید را با خود بردند.

اشغالگران شامگاه روز گذشته دو کودک نابالغ به نام محمد عبدالله یعقوب الشویکی(7ساله) و امیر محمد عباسی(9ساله) را از محله الثوری در سولان در جنوب الاقصی، در حالی که در مقابل خانه های خود حضور داشتند، بازداشت کردند.

پربیننده ترین خبرها