دو داعشی فعال در اسپانیا دستگیر شدند+فیلم

پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 08:35

العالم- پلیس اسپانیا اعلام کرد که دو عنصر مرتبط با داعش را که درزمینه جذب نیرو و تبلیغات فعالیت داشتند، دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این دو فرد مغربی الاصل روز چهارشنبه در جنوب بارسلون به اتهام فعالیت درزمینه جذب نیرو و تبلیغ و حمایت از داعش دستگیر شدند.

این افراد علاوه برارتباط با نیروهای داعش در مناطق درگیری، با تشکیل گروهها و تجمعات جوانان به نفع داعش به تبلیغ می پرداختند.

گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی و دفتر‌‌‌ سازمان امنیت اطلاعات اسپانیا از پیوستن حدود 150 تروریست به گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه و عراق حکایت دارد.

این گزارش‌ها همچنین از افزایش حضور زنان و کودکان در میان افرادی خبر داد که در اسپانیا جذب این گروه شده اند.

روزنامه اسپانیایی «ا ب ث» اخیرا اعلام کرد، این افراد به گفته منابع اطلاعاتی جهت تبدیل شدن به انتحاری یا برده و کنیز به گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش ملحق می شوند.

روزنامه مذکور افزود: تاکنون دلایلی در اثبات حضور تروریست‌های اسپانیایی در گروه‌های تروریستی مالی و لیبی وجود ندارد.

«ا ب ث» به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی، از ادامه اعزام تروریست‌ها از اسپانیا به سوریه و عراق خبر داد و تأکید کرد، این روند به صورت کند ادامه دارد به گونه ای که اسپانیا تاکنون در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی از نظر شمار اعزام نیرو و همکاری اتباع این کشور با سازمان‌های تروریستی کمترین آمار را دارد.

برخی منابع اروپایی تعداد اتباع این قاره در گروه تروریستی داعش را افزون بر 10 هزار نفر عنوان می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها