صحنۀ شکار تانک‌های‌سعودی توسط موشک‌های‌یمنی

پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 21:50

نیروهای مشترک یمنی، عناصر القاعده و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن را در اطراف پادگان العمری در شهر ذیاب در استان تعز سرکوب کردند و پایگاه های نظامی سعودی را در نجران، عسیر و جیزان هدف قرار دادند و شماری از نگهبانان سعودی را زخمی کردند.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، این حملاتِ یمنی ها در واکنش به ادامه تجاوزهای سعودی صورت گرفت که برای هشتمین ماه متوالی همچنان ادامه دارد.

در همین چارچوب، جنگنده های متجاوز سعودی، منازل مسکونی یمنی ها را در مناطق النهدین، الحلفا و بنی مطر را با شلیک ده ها راکت هدف قرار داد و در حملاتی به ساختمان های فرمانداری سحار، باقم، رازح، غمر و شدا در استان صعده، منازل مسکونی را در این مناطق ویران و کشتزارها و محصولاتِ مردم را نابود کرد. در این حملات همچنین شبکه مخابرات در فرمانداری مجز از بین رفت. این حملات، مناطق جداگانه ای از استان های الحدیده و حجه را نیز بی نصیب نگذاشت و خسارت های مالی سنگینی به آن ها وارد کرد.

در مقابل، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، به پادگان العمری در شهر ذباب واقع در استان تعز حمله کردند و آن را به طور کامل از مزدوران سعودی پاکسازی کردند و آن ها را در همه اماکن وابسته به پادگان و کوه های اطراف، سرکوب کردند. این نیروها همچنین با پاتکی به موقع، از پیشروی مزدورانِ سعودی به مناطق سامع، الدمنه و الاقروض جلوگیری کردند و جلوی ورود آن ها را به شهر تعز، گرفتند. در پاتک دیگری در منطقه الضباب نیز شمار زیادی از عناصر مزدورِ سعودی زخمی شدند و پیشرویِ آنان به سمت این منطقه، ناکام ماند.

در مأرب نیز، نیروهای یمنی، حمله متجاوزان و مزدوران سعودی به منطقه کوفل را خنثی کردند و خسارت های سنگین جانی و تجهیزاتی به آن ها وارد کردند.

در خاک عربستان سعودی نیز، ارتش یمن با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی، به پیشروی ادامه داد و پایگاه های نظامی القرن و الحثیره را گلوله باران کرد. حملات ارتش یمن همچنین، پایگاه های نظامی الخوبه و المصفق را در استانِ سعودی جیزان هدف قرار داد که این حملات به کشته و زخمی شدن نظامیان سعودی و نابودی خودروهای نظامی آنان منجر شد.

در نجران نیز نیروی موشکی یمن، پایگاه های نظامی نهوقه، رجلا و العش و همچنین گذرگاه الخضراء را به ضرب موشک هدف قرار داد که این حملات موشکی به فرار خودروهای نظامی از گذرگاه منجر شد.

پایگاه های نظامی سعودی در عسیر نیز هدف حملات توپخانه یمن قرار گرفتند و خسارت های سنگینی به این پایگاه ها وارد شده، شماری از خودروهای نظامی در آن ها منهدم شدند.

26

 

پربیننده ترین خبرها