انگلیس: هواپیمای روس بمبگذاری شده بود

انگلیس: هواپیمای روس بمبگذاری شده بود
جمعه 15 آبان 1394 - 08:58

سرویسهای اطلاعاتی انگلیس، معتقد هستند که هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا به وسیله بمب منفجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تایمز" روز جمعه در مطلبی تأکید کرد: مدارک بسیاری که دیشب فاش شده بیانگر آن است که داعش چمدانی را به داخل هواپیمای روس منتقل کرده بود.
این روزنامه خاطرنشان کرد که کارشناسان اطلاعاتی انگلیسی و آمریکایی نامه‌ای را از عناصر داعش بین مصر و سوریه رهگیری کرده‌اند که حاوی اطلاعاتی درباره انتقال مخفیانه بمب به داخل هواپیمای روس است.
بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه عملیات اطلاعاتی مشترکی بین آمریکا و انگلیس صورت گرفت که از تماس اینترنتی عناصر مسلح در سوریه و سینا پرده برداشت.
تایمز تأکید کرد که محتوای این نامه کارشناسان را قانع کرد که بمب توسط یک مسافر و یا یکی از کارکنان فرودگاه درون هواپیما قرار داده شده بود.
این روزنامه تأکید کرد که دولت انگلیس از چند ماه قبل درباره تدابیر امنیتی در شرم الشیخ نگران بود، به صورتیکه سال گذشته تیمی از کارشناسان امنیتی انگلیسی، از گردشگاه و فرودگاه این منطقه بازدید کرد.
به نوشته تایمز، درحالیکه "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهور مصر راهی لندن شده بود، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس تصمیم گرفت همه پروازها به شرم الشیخ را لغو کند که این امر خسارتهایی را به گردشگری مصر وارد می کند.
سخنگوی کامرون در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که امکان مطلع کردن سیسی درباره این موضوع نبود و رئیس جمهور مصر پس از رسیدن به فرودگاه لندن، از این ماجرا باخبر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها