دادگاه کیفری خواهان تحویل گرفتن فرزند قذافی شد

دادگاه کیفری خواهان تحویل گرفتن فرزند قذافی شد
جمعه 15 آبان 1394 - 09:01

دادگاه جنايی بین المللي اعلام كرد که همچنان از مسؤولان لیبی می خواهد تا سیف الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور سابق لیبی را تحویل این دادگاه بدهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه لیبی سیف الاسلام قذافی را به اعدام محکوم کرده است، اما دادگاه جنایی بین المللی روز پنجشنبه اعلام کرد که همچنان از مسؤولان لیبی می خواهد او را تحویل این دادگاه بدهند.

"واتو بنسودا " دادستان کل دادگاه جنایی بین المللی در گزارش خود به شورای امنیت آورده است: این دادگاه همچنان درحال بررسی شواهد و اطلاعاتی است که اواخر سال گذشته میلادی از مسؤولان لیبی درباره جنایت های صورت گرفته در این کشور دریافت کرد. 

دادگاه جنایی بین المللی سال 2011 میلادی حکم بازداشت سیف الاسلام قذافی را صادر کرد که به ارتکاب جنایتهای ضد بشری متهم شده است.

واتو بنسودا  گفت: باوجود درخواستهای مکرر دادگاه جنایی بین المللی، مسؤولان لیبی هنوز سیف الاسلام قذافی را به این دادگاه تحویل نداده اند و مقامات لیبی تعهدات روشنی دارند که باید براساس آن، به این درخواست پاسخ مثبت بدهند.

دادگاه جنایی طرابلس اواخر ژوئیه گذشته حکم اعدام ده نفر از سران رژیم سابق لیبی از جمله سیف الاسلام القذافی را به جرم تحریک کشتن تظاهرکنندگان مسالمت جو و تشکیل گردان های انضباطی برای سرکوب اعتراضات در جریان انقلاب 17 فوریه سال 2011 میلادی و جرایم فساد صادر کرد.

البغدادی المحمودی آخرین نخست وزیر و عبدالله السنوسی مدیر دستگاه اطلاعات رژیم سابق لیبی از جمله کسانی هستند که با مجازات اعدام روبرو می باشند.

بنسودا این وضعیت را نگران کننده توصیف کرد و گفت: دادگاه جنایی بین المللی همچنان از مقامات لیبی می خواهد تا سیف الاسلام را تحویل دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها