پوتین، پروازهای روسیه به مقصد مصر را تعلیق کرد

پوتین، پروازهای روسیه به مقصد مصر را تعلیق کرد
جمعه 15 آبان 1394 - 20:59

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با پیشنهاد سرویس امنیت فدرال این کشور (FSB) مبنی بر تعلیق پروازها به مقصد مصر تا زمان روشن شدن جزئیات سقوط هواپیمای روسی در شبه جزیره سینا موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پِسکوف سخنگوی کرملین امروز جمعه در حاشیه نشست کمیته مبارزه با تروریسم روسیه گفت: رئیس جمهوری دولت را مکلف به آماده کردن برنامه ای برای بازگرداندن اتباع روس از مصر و لزوم همکاری مسکو با قاهره برای تضمین امنیت پروازها کرده و همه پروازها از روسیه به مقصد مصر حتی مناطق تفریحی این کشور به حال تعلیق درآمده است.

پسکوف افزود: ازسرگیری پروازها بین روسیه و مصر مستلزم تضمین امنیت پروازها، آماده کردن هواپیماها  و تضمین امنیت همه زیرساخت ها است.

این درحالی است که سالانه بیش از 3 میلیون تبعه روس به مصر سفر می کنند و روسها نزدیک به یک سوم تعداد گردشگران خارجی مصر را تشکیل می دهند.

سخنگوی کرملین اعلام کرد: تعلیق پروازها به معنی تقویت احتمال پذیرش سناریوی حمله تروریستی به هواپیمای روسی در شبه جزیره سینا نیست و من شکی ندارم که در حال حاضر هیچ یک از احتمالات به عنوان احتمال اصلی مطرح نیست، زیرا فعلا هیچ مدرکی برای اثبات هیچ احتمالی در دست نیست.

الکساندر بورتنیکوف مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه هم در آغاز جلسه کمیته مبارزه با تروریسم گفته بود که پروازها به مقصد مصر تا روشن شدن جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در شبه جزیره سینای مصر باید متوقف شود.

بورتنیکوف افزود: تازمانی که ما از علل واقعی سقوط هواپیما مطمئن نشویم، بهتر است که پروازهای روسیه به مصر خصوصاً پروازهای سیاحتی به حال تعلیق دربیاید. 

ولادیمیر پوچکوف وزیر حوادث غیرمترقبه روسیه نیز اعلام کرد: کارشناسان زبده روسیه که مجهز به دستگاه های پیشرفته هستند، لاشه هواپیمای حادثه دیده را برای یافتن آثار مواد منفجره احتمالی بررسی می کنند که نتایج تحقیقات آنها به زودی منتشر خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها