23حمله جدید ائتلاف به داعش درعراق و سوریه

23حمله جدید ائتلاف به داعش درعراق و سوریه
شنبه 16 آبان 1394 - 08:11

العالم- فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش روز پنجشنبه 23 حمله هوایی علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه و عراق انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در این بیانیه روز جمعه منتشر شد، آمده است که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در سوریه 9 حمله با استفاده از بمب افکن، جنگنده و هواپیمای تهاجمی به مواضع تروریستها انجام داده است.

در عراق نیز 14 حمله هوایی با استفاده از بمب افکن، جنگنده و هواپیمای تهاجمی اهداف گروه تکفیری تروریستی داعش را هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرد که حملات به داعش در عراق نزدیک شهرهایی در شمال و غرب بغداد ازجمله رمادی و سنجار و حملات به این گروه در سوریه نیز نزدیک سه شهر ازجمله ابوکمال و الحسکه انجام شد.

برخی گروهها و مقام های عراقی ادعای آمریکا در باره تاثیر حملات هوایی بر از میان برداشتن و یا کاستن از قدرت داعش در عراق را با دیده تردید نگاه می کنند.

دبیر کل جنبش نجباء از گروههای داوطلب مردمی عراق هفته گذشته تاکید کرد که دولت عراق هزینه پروازهای جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا را پرداخت می کند در حالی که 90 درصد این پروازها "غیرواقعی" است.

شیخ اکرم کعبی گفت: دولت عراق هزینه پروازهای ائتلاف بین المللی ضد داعش را پرداخت می کند زیرا امریکا قراردادی مبنی بر پرداخت هزینه پروازها با بغداد امضا کرده، خواه حمله ای صورت بگیرد یا خیر.

وی افزود: 90 درصد از پروازهای ائتلاف غیرواقعی است و اگر صورت بگیرد علیه اهدافی غیرواقعی انجام شده است.

ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا از بیش از یک سال قبل حملات هوایی علیه مواضع و مخفیگاه های داعش در عراق و سوریه آغاز کرده است بدون آنکه از میزان خسارتهای انسانی داعش در این حملات پرده بردارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها