انتقاد مصر از واکنش ها به سقوط هواپیمای روسیه

انتقاد مصر از واکنش ها به سقوط هواپیمای روسیه
يکشنبه 17 آبان 1394 - 10:00

دولت مصر از واکنش شماری از کشورها به سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در منطقه سینا انتقاد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مصر انتقاد کرده است که نهادهای امنیتی خارجی، اطلاعات خود را درباره این موضوع که احتمالا بمبگذاری باعث سقوط هواپیمای روسی شده با نیروهای امنیتی مصر در میان نگذاشته، و این کشورها اطلاعات خود را در اختیار قاهره قرار نداده‌اند.

آمریکا و انگلیس گفته‌اند که اطلاعات موجود نشان می‌دهد به احتمال قوی سقوط هواپیمای روسی که ۲۲۴ مسافر داشت، به دلیل بمب‌گذاری بود.

درهمین حال سی‌ان‌ان با توجه به سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در منطقه سینای مصر اعلام کرد:" در ماه آگوست گذشته نیز یک جت مسافربری انگلیسی در شرم‌الشیخ نزدیک بود مورد اصابت یک موشک قرار بگیرد."

گاردین نیز گزارش داد: یک فروند هواپیما مربوط به خطوط هوایی هواپیمایی تامسون در آگوست گذشته با 189 مسافر ارتفاع خود را تا هزار پایی کم کرده بود. وقتی خطر برخورد موشک رفع شد این هواپیما فرود آمد؛ اما ماجرا از مسافران مخفی نگه داشته شد. سخنگوی دولت انگلیس خاطرنشان کرد در تحقیقات‌ مشخص شد که این اقدام حمله‌ای هدفمند از سوی شبه‌نظامیان نبود.

سی‌ان‌ان به نقل از سخنگوی دولت انگلیس گفت: "ما این حادثه را در آن زمان بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که حمله‌ای هدفمند نبود و نمی‌توان آن را به شبه‌نظامیان نسبت داد. احتمالا ارتش مصر در آن زمان در حال انجام مانور نظامی بود که این اتفاق برای جت مسافربری بریتانیایی رخ داد."

 منابع مصری، در حالی روایت خلبان انگلیسی از نزدیک شدن موشک به هواپیمای مسافربری را تکذیب کردند که وزارت خارجه مصر آن را مربوط به رزمایش موشکی ارتش این کشور عنوان کرد.

 یک منبع نظامی مصری تاکید کرد روایتی که خلبان انگلیسی از مشاهده نزدیک شدن یک موشک به هواپیمای در حال حرکت از لندن به شرم الشیخ بر فراز سینا صحیح نیست و کاملا دروغ است.
اما ساعاتی بعد، پایگاه خبری العهد به نقل از سی ان ان نوشت: وزارت خارجه مصر اعلام کرد، حادثه ای که یک ماه قبل برای هواپیمای انگلیسی رخ داده، مربوط به مانور ارتش بود که در آن موشک زمین به زمین نیز شلیک شده بود.

به دنبال سقوط این هواپیمای مسافر بری روسیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور پروازها به مقصد مصر را تعلیق کرد همچنین شرکت های هواپیمایی آلمان، انگلستان، ایرلند، ترکیه و برخی دیگر از کشورها پروازهای خود را به شرم الشیخ که مرکز اصلی گردشگری مصر است، به حال تعلیق درآوردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها