هشدار جدی انگلیس به اتحادیه اروپا

هشدار جدی انگلیس به اتحادیه اروپا
يکشنبه 17 آبان 1394 - 14:10

نخست وزیر انگلیس، قرار است به سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار دهد که اگر خواسته هایش برای اصلاحات نشنیده گرفته شود، در خصوص ادامه عضویت کشورش در این اتحادیه تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کامرون قرار است سه شنبه آینده همزمان با نامه ای که برای "دونالد توسک" رییس پارلمان اتحادیه اروپا درباره تغییرات موردنظر انگلیس ارسال می کند، به سران این اتحادیه در باره خروج لندن هشدار دهد.
گفته می شود که در این نامه به آغاز عملیات مذاکرات رسمی درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا اشاره شده است.
گفتنی است حزب محافظه کار انگلیس به رهبری کامرون بر همه پرسی درباره ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تا قبل از شروع سال 2017 تأکید کرده است.
کامرون قرار است در سخنرانی سه شنبه آینده خود اعلام کند که اگر اتحادیه اروپا با انگلیس درباره اصلاحات مدنظر به توافق نرسد و به خواسته های لندن توجه نشود ـ که اتفاقا همین اتفاق هم خواهد افتاد ـ انگلیس درباره عضویت در اتحادیه اروپا تجدید نظر خواهد کرد.
کامرون در این سخنرانی خواهد گفت که اگر اتحادیه اروپا شرایط مدنظر انگلیس را ایجاد کند "با جان و دل" برای ادامه عضویت کشورش در این اتحادیه تلاش خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس پیشتر گفته بود اتحادیه اروپا باید به کشورهای عضو اختیارات و آزادی عمل بیشتری دهد و اعطای کمکهای اجتماعی به مهاجران از داخل کشورهای عضو، باید محدود شود.
بی بی سی تأکید کرد، سخنرانی روز سه شنبه کامرون، جدی ترین هشدار وی در خصوص آمادگی کشورش برای خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها