نزدیک شدن توفان خطرناک به یمن

نزدیک شدن توفان خطرناک به یمن
يکشنبه 17 آبان 1394 - 15:26

مرکز ملی هواشناسی یمن درباره وقوع توفان جدید در خلیج عدن و سواحل سوکوترا و خطرات احتمالی آن نیز برای مناطق شرقی این کشور هشدار داد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری "سبأ" این مرکز اعلام کرد: پیش بینی می شود توفان جدید در مدت 24 ساعت آینده سواحل سوکوترا را درنوردد.

این مرکز شامگاه شنبه 16 آبان،7 نوامبر 2015 ، اعلام کرد: تصاویر ماهواره ها بیانگر آن است که تند باد میج از 6 ساعت گذشته شروع شده و در حال حرکت در شمال شرق کشور است.

مرکز ملی هواشناسی یمن خاطرنشان کرد، این توفان در حال حاضر در شرق خلیج عدن در خط عرضی 12.47 درجه شمالی و 58.32 درجه شرقی و از سمت  شرق 500 کیلومتر از جزایر سوکوترا و از سمت جنوب شرقی نیز 785 کیلومتر از الغیظه و از جنوب شرق نیز 1045 کیلومتر از المکلا فاصله دارد.

این مرکز اعلام کرد: سرعت وزش باد در مرکز بین 50 الی 60 گره (100 الی 120 کیلومتر در ساعت ) است و احتمال دارد دریاهای آزاد در شرق خلیج عدن و شرق ارخبیل سوکوترا را بارانهای شدید همراه با رعد و برق و طوفان شدید در نوردد.

این مرکز پیش بینی کرد که سوکوترا با تراکم ابرها و بارانهای شدید همراه با رعد و برق و دو استان المهره و حضرموت نیز با تراکم ابرها مواجه شود و گردبادهایی با سرعت 30 الی 40 کیلومتر در ساعت شرق سوکوترا و با سرعت 15 الی 20 کیلومتر مناطق المهره و حضرموت را در نوردد که باعث کاهش دید افقی می شود وهمچنین دریا در شرق سوکوترا بسیار مواج خواهد شد به طوری که ارتفاع موج ها به 5تا 7 متر خواهد رسید.

مرکز هواشناسی یمن اعلام کرد: جزایر سوکوترا و آبهای منطقه ای شرق و احتمالا سواحل دو استان المهره و حضرموت درمعرض این پدیده قرار خواهند گرفت.

سوکوترا، مجمع الجزایر کوچک یمنی، از چهار جزیره در مکانی دور در اقیانوس هند و از یک سو نزدیک ساحل شاخ آفریقا قرار دارد و حدود 350 کیلومتر از جنوب شبه جزیره عربی فاصله دارد. سوکوترا یکی از دورافتاده ترین مکان ها و منطقه ای اقلیمی، دارای زمین های ساحلی هموار با فرم های باریک، فلات های آهکی با غارها و کوه هایی با ارتفاع 1.525 متر بالاتر از سطح دریاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها