صحنه هایی از نبرد در ریف دمشق

دوشنبه 18 آبان 1394 - 15:01

عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی و حمله به پایگاههای افراد مسلح در شهرهای دوما و حرستا در استان ریف دمشق ادامه دارد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه خبری العالم كه نيروهاي ارتش سوريه را در میدان نبرد علیه تروریست ها همراهی می کند، گفت: عملیات در اطراف غوطه شرقی دمشق در جریان است و ارتش سوریه همزمان به درگیری های پراکنده در محورهای بخش شمالی غوطه، به هدف قرار دادن افراد مسلح در دوما و حرستا ادامه می دهد.

خبرنگار العالم در گزارش میدانی خود از بخش شمالی خطوط تماس بین دوما و حرستا تصریح کرد: اینجا مناطق درگیری است و ارتش سوریه موفق شده است که کنترل منطقه ای را در اختیار بگیرد که مشرف بر تحرکات افراد مسلح در مزارع بین دوما و حرستا است.

یک نظامی سوری در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد: ارتش سوریه همه این مناطق از جمله ساختمان شرکت پژو و شرکت مرسدس را که به مراکز نظامی تبدیل شده بودند و همچنین تپه الحرس و کوههای اطراف آن را بازپس گرفته است. ارتش سوریه سعی دارد امنیت آزادراه را تامین کند.

آثار ویرانی در شرکت مرسدس که ارتش سوریه بعد از عملیات آن را بازپس گرفت، بیانگر شدت درگیری ها در آن است.

همچنین شعارهایی که افراد مسلح نوشته اند، ماهیت گروههایی است که وارد این جا شده بودند، نشان می دهد.

یک نظامی سوری دیگر به خبرنگار العالم گفت: گروههای مسلح ساختمان شرکت مرسدس را به مقر خود تبدیل کرده بودند اما ارتش سوریه توانست آن ها را بیرون براند و کنترل اینجا را در اختیار بگیرد. اکنون ارتش بر آزادراه مشرف است و افراد مسلح عقب نشینی کرده اند. ارتش سوریه به زودی عملیات آزادسازی کامل آزادراه را آغاز خواهد کرد.

منابع نظامی معتقدند که هیچ تغییری در عملیات نظامی در این مناطق ایجاد نشده است و ارتش سوریه همواره به عملیات ادامه می دهد.

خبرنگار شبکه در پایان گفت: درگیری ها در اطراف غوطه شرقی ادامه دارد و ارتش سوریه به تعقیب افراد مسلح با هدف تامین امنیت جاده بین المللی در منطقه حرستا ادامه می دهد.

 

 

پربیننده ترین خبرها