5 اَبَرسلاح روسی از نگاه نشریه آمریکایی +عکس

5 اَبَرسلاح روسی از نگاه نشریه آمریکایی +عکس
دوشنبه 18 آبان 1394 - 18:40

العالم - نشریه آمریکایی "National Interest" با انتشار مقاله‌ای به بررسی 5 اَبَر سلاح نسل جدید روسیه پرداخته؛ سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها را دچار وحشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این نشریه آمریکایی مقاله ای از یک تحلیلگر نظامی منتشر کرده که در آن به 5 سلاح برتر نسل جدید روسی اشاره شده است که می تواند در آینده نزدیک جایگزین سلاح های ساخت شوروی سابق شود.

"دایو ماجومدار" نویسنده آمریکایی این مقاله، خاطرنشان کرده که صنایع نظامی روسیه همچنان جنگنده ها، خودروهای زرهی، زیردریایی ها و دیگر ابزارهای ویژه جنگ الکترونیکی مدرنی تولید می کند که نظامیان آمریکایی را دچار وحشت کرده است.

نویسنده در این مقاله به 5 نوع سلاح برتر نسل جدید روسی از جمله، جنگنده نسل پنجم "تی- 50"، هواپیمای راهبردی دوربرد، تانک "ارماتا"، سامانه های جنگ الکترونیک و زیردریایی های اتمی، اشاره کرده است.

به نوشته این تحلیلگر نظامی، جنگنده "تی 50" که شرکت "سوخو" در حال ساخت آن است باید جایگزین جنگنده "سو-27" و برخی دیگر از انواع پیشرفته آن شود.

وی این جنگنده را با جنگنده  آمریکایی "رابتور" مقایسه و خاطرنشان می کند که این جنگنده به سیستم های جنگ الکترونیک و سنسورهای مدرن مجهز بوده و به داشتن قدرتی شگفت آور معروف است.

این تحلیلگر آمریکایی می افزاید: با توجه به قیمت بالای  جنگنده "تی 50"، فقط 12 فروند از این نوع ساخته شده و تولید آن تا طراحی های جدید متوقف شده است.

هواپیمای راهبردی "تو-160"

هواپیمای مدرن و راهبردی حامل موشک که شرکت "توپولوف" در حال طراحی آن است، نیز از دیگر ابرسلاح هایی است که به ناوگان سلاح های روسی خواهد پیوست؛ این هواپیما عبارت است از هواپیمای شبح فرا صوتی یا (بال های پرنده).

به گفته این تحلیلگر نظامی، روسیه قصد دارد این پروژه را تا سال 2023 به سرانجام برساند و هواپیمای راهبردی حامل موشک، "تو- 160" را ارتقا دهد.

تانک "ارماتا" نیز یکی دیگر از ابرسلاح های روسی است؛ در این پروژه یک سکو ساخته می شود و تانک ها و انواع زرهی ها بر روی آن نصب خواهد شد؛ تانک ارماتا همچنین به برجی غیرمسکونی مجهز خواهد شد تا امکان هدف قرار گرفتن آن از سوی سلاح های ضد تانک به حداقل برسد.

تانک آرماتا

این تحلیلگر آمریکایی در زمینه تجهیزات و سامانه های مدرن روسی ویژه جنگ الکترونیکی به سامانه روسی "کراسوخا-4" و  سامانه "خیبینی" ویژه جنگ الکترونیک هوایی اشاره کرده است.

سامانه ویژه جنگ الکترونیک کراسوخا

وی در پایان، نگاه کارشناسان نظامی را به پروژه زیردریایی روسی "بوری" جلب کرده است؛ تاکنون چند زیردریایی از این نوع در روسیه تولید شده و کارشناسان روسی هم اکنون در حال طراحی دو زیردریایی هستند که جایگزین زیردریایی های حامل موشک "گرانیت" و "انتای" و زیردریایی "باراکودا" خواهند شد.

نمونه ای از زیردریایی بوری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها