سازمان ابراز نگرانی کرد؛

آوارگان عملیات آزاد سازی موصل پرشمار خواهد بود

آوارگان عملیات آزاد سازی موصل پرشمار خواهد بود
سه شنبه 19 آبان 1394 - 12:23

العالم - سازمان ملل متحد پیش بینی کرد که با آغاز عملیات نظامی ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل از داعش، تعداد زیادی از مردم این شهر آواره شوند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هنوز خبری درباره زمان آغاز عملیات ارتش عراق منتشر نشده و این عملیات بارها به تأخیر افتاده است زیرا نیروهای ارتش هنوز برای این عملیات آماده نیستند و هم اکنون در مناطق دیگر مشغول مبارزه با داعش هستند.
برونو جِدو، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در عراق، روز دوشنبه با ابراز نگرانی از آواره شدن شهروندان عراقی در موصل اعلام کرد: این کمیسیاریا در صورت وقوع حمله، آماده کمک رسانی به شهروندان آواره و فراری موصل از دست تروریست های داعش خواهد بود و محل هایی برای احداث اردوگاه های آوارگان پیش بینی شده است ولی این اردوگاه ها جوابگوی همه آوارگان نخواهد بود.
بخش زیادی از ساکنان شهر موصل که جمعیت آنان بیش از یک میلیون نفر است، در این شهر اشغالی زندگی می کنند و داعش به آنها اجازه خروج از شهر را نمی دهد.
جدو در مصاحبه با رویتر گفت: جامعه جهانی این بار به خوبی می داند که اگر خود را برای پیشامدهای ناخواسته آماده نکند، آنگاه پاسخی برای ارایه کردن نخواهد داشت و ما پیش بینی می کنیم که تعداد زیادی از مردم موصل این بار آواره شوند. 
وی افزود: ما باید خود را برای زمستان آماده کنیم ولی با مشکل کمبود بودجه برای ارایه کمک های بشردوستانه به آوارگان مواجه هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها