آتش شبکه های تلویزیونی حامی مقاومت برجان دشمنان فلسطین

آتش شبکه های تلویزیونی حامی مقاومت برجان دشمنان فلسطین
سه شنبه 19 آبان 1394 - 14:50

العالم - تاثیر گذاری گسترده شبکه های تلویزیونی حامی مقاومت در سطح منطقه ای و بین المللی موجب افزایش نگرانی دشمنان فلسطین شده و براین اساس بخصوص نویسندگان وابسته به سعودی و افراد متمایل به صهیونیسم تخریب های گسترده ای علیه این شبکه ها سامانددهی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درتازه ترین مورد از حملات وابستگان سعودی به شبکه های حامی مقاومت مانند المنار، العالم و المیادین، "محمد آل شیخ" نویسنده تارنمای سعودی الجزیره، همگام با اشغالگران قدس در مطلبی به تخلیه گوشه هایی از عقده های جدید و قدیم دشمنان علیه آرمان ها و ارزش های فلسطین پرداخت.

وی با بهانه قراردادن قطع خدمات سازمان ارتباطات ماهواره ای "عرب ست" که مالکیت بخش عمده آن دراختیار عربستان است و دفتر مرکزی آن نیز درریاض قراردارد، به شبکه المیادین لبنان ، تلاش کرد که هدف اصلی اینگونه اقدامات سعودی ها را که ضربه زدن به مقاومت است، پشت دشمنی با ایران پنهان کند.

وی نوشت: گویا دار و دسته صفوی ها در لبنان به خصوص غسان بن جدو بنیانگذر تونسی شبکه ایرانی المیادین و رئیس سابق دفتر شبکه الجزیره قطر در بیروت از تصمیم هیئت رئیسه "عرب ست" برای متوقف کردن پخش المیادین دچار بهت و حیرت شده و به همین دلیل جار و جنجال به راه انداخته اند و تصمیم عرب ست را غیرقانونی می دانند و مدعی هستند که هدف از تصمیم توقف پخش المیادین نَه تنها ضربه زدن به ایرانِ دشمن و جلوگیری از نفوذش در میان کشورهای عربی است بلکه برای به فراموشی کشاندن قضیه فلسطین است قضیه ای که شبکه المیادین از آن به عنوان دستاویزی برای منحرف کردن افکار عمومی مردم عرب با انگیزه دست یابی به اهداف توسعه طلبانه خود و حمایت از آنچه "محور مقاومت" می نامد، سوء استفاده می کند.

نویسنده با طرح ادعای کمک ایران به شبکه های حامی مقاومت، ناخواسته  برنامه ریزی هماهنگ سعودی ها برای ضربه زدن به شبکه های مقاومت به منظور جلوگیری از کاهش تاثیر آنان بر افکارعمومی کشورهای عربی را افشا می کند و مدعی می شود که سرنوشت شبکه المیادین باید مانند شبکه العالم شود.

عربستان سعودی با مشارکت برخی کشورهای حامی خود در منطقه طی سالهای گذشته ازهیچ تلاشی برای تعطیل کردن دفاتر العالم و قطع پخش آن از ماهواره های مختلف از جمله عرب ست و نایل ست فروگذار نکرده است.

نویسنده سعودی درحالی که تلاش می کند تاثیر گذاری شبکه هایی مانند العالم در سطح منطقه را اندک جلوه دهد ، این سوال افکار عمومی را که اگر این شبکه ها بی تاثیرهستند ، علت این همه دشمنی سعودی ها و سرمایه گذاری های هنگفت برای مقابله با آنان برای چیست را بدون پاسخ می گذارد.

آل شیخ افزود: من معتقدم که تصمیم توقف پخش شبکه المیادین از ماهواره "عرب ست" یکی از تصمیمات بجای عربستان بود زیرا اجازه دادن به دشمن برای نصب منجنیق فرهنگی اش در خاک کشور خودت برای نابود کردن افکار عمومی و فرهنگ مردمت حماقت محض است در حالی که تو از همه امکانات برای برچیدن این منجنیق دشمنت برخوردار هستی، دشمنی عقب مانده و قرون وسطائی که برای حفظ موجودیت خود تلاش می کند. لذا ایرانی ها یا باید از توطئه های توسعه طلبانه خود دست بردارند یا ما با آنها همیشه در همه زمینه ها درگیر خواهیم بود.  من شکی ندارم که تصمیم درست و قاطع توقف پخش شبکه المیادین دیگر شبکه های ضد سعودی را به بازنگری در سیاست های خود واخواهد داشت.

این نویسنده سعودی مبارزه گروههای مقاومت درخط مقدم با رژیم صهیونیستی را دروغ توصیف کرده و ضمن انتقاد از کمک به آنان، همگام با رژیم اشغالگر قدس به تخطئه فعالیت گروههایی مانند حماس می پردازد که درسالهای گذشته بزرگترین ضربه ها را به دشمن صهیونیست وارد کرده و پیروزی های گسترده ای علیه آنان به دست آورده اند.

یادآورمی شود غسان بن جدو، رئیس هیئت مدیره شبکه لبنانی المیادین هفته گذشته تأیید کرد که عرب‌سَت پخش این شبکه را متوقف کرده و از دولت لبنان خواسته است مانع فعالیت این شبکه شود.

وی با اشاره به اینکه اقدام علیه المیادین حتی قبل از آغاز به کار آن شروع شده بود افزود این اقدام روش خبری و اطلاع رسانی این شبکه با موضوعات مختلف به ویژه مقاومت را تغییر نخواهد داد.

بن جدو ضمن قدردانی از تعامل وزارت اطلاع رسانی دولت لبنان با موضوع توقف پخش شبکه المیادین گفت وزیر اطلاع رسانی لبنان به وی خبر داده که دولت لبنان کمیسیونی برای بررسی موضوع تشکیل داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها