راهکارعراقیها برای جلوگیری ازمهاجرت جوانان

راهکارعراقیها برای جلوگیری ازمهاجرت جوانان
سه شنبه 19 آبان 1394 - 14:50

العالم - خانواده های شهر بعقوبه و دیگر شهرهای استان دیاله در شرق عراق برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و پرمخاطره فرزندان خود، شیوه " مخفی کردن گذرنامه" را در پیش گرفته اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری عراقی سومریه، " سمير حاتم " که یک کارمند دولت است، گفت: مهاجرت بسیاری از جوانان بعقوبه به اروپا و ناپدید شدن برخی ازآنان در جریان سفر مرگبار و مخاطره آمیز، وی را به مخفی کردن گذرنامه تنها پسرش وادار کرده است که تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها رویای سفر به اروپا را در سر می پروراند.

وی افزود: فرزندان و جگرگوشه های ما، مهم ترین دارایی ما دراین دنیا هستند و ما به آنان اجازه نخواهیم داد که با به خطر انداختن جان خود، با سفرغیرقانونی طعمه دریا یا قربانی باندهای قاچاق اعضای بدن در مرزهای اروپا شوند.

خانم " ازهار علی " که معلم مدرسه است، نیز گفت: با رواج پدیده مهاجرت به اروپا در ماه های گذشته، بسیاری از خانواده ها در بعقوبه با پنهان کردن گذرنامه های فرزاندانشان تلاش می کنند تا از مهاجرت آنان به اروپا و رفتن به این سفر پرمخاطره جلوگیری کنند.

علی افزود: " بسیاری از کسانی که به اروپا مهاجرت کرده اند، درفاصله های زمانی مختلف ناپدید شده اند و خانواده های آنان هیچ اطلاعی از سرنوشتشان ندارند و نمی دانند که زنده هستند و یا طعمه دریا شده اند.

" اسماء حميد" عضو شورای استانداری دیاله گفت: تحقیقات برای شناسایی هویت باندهایی که جوانان را در بعقوبه و دیگر شهرهای عراق به مهاجرت به غرب تشویق می کنند، لازم است زیرا این گروه ها در صدد دستیابی به اهداف مشخصی علیه کشور هستند.

حمید افزود: دولت مرکزی عراق ملزم به ارایه راه حل هایی برای مساله مهاجرت از طریق تامین شغل برای جوانان و کمک به افراد نیازمند و اعطای تضمین هایی به آنان برای مقابله با ایده مهاجرت غیرقانونی است؛ مهاجرتی که خیلی ها در ماه های اخیر بهای سنگینی را بابت آن پرداخته اند.

صدها نفر از اهالی بعقوبه و دیگر شهرهای استان دیاله عراق در ماه های گذشته از طریق ترکیه به اروپا مهاجرت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها