کشف عجایب جدید در اهرام مصر+ فیلم

سه شنبه 19 آبان 1394 - 23:00

قاهره (العالم) – وزارت آثار باستانی مصر از پایان نخستین مرحله طرح اکتشافی در اهرام این کشور با استفاده از تکنولوژی مدرن خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، اهرام مصر یکی از نمادهای تمدن این کشور و از عجایب هفت گانه دنیا است که هنوز اسرار آنها برای دانشمندان باستان شناس معما است.
با تکیه بر تکنولوژی تصویربرداری حرارتی، پرتو نگاری و تصویربرداری سه بعدی که در چارچوب طرح وزارت آثار باستانی مصر، دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره و آکادمی حفظ میراث و ابتکار در پاریس انجام شد، در قسمت شرقی هرم خوفو سه سنگ کشف شد که دارای انرژی گرمایی هستند.
هانی هلال استاد دانشگاه و یکی از ناظران این طرح گفت: با معین کردن چند نقطه و به کارگیری تکنولوژی تصویربرداری طولانی مدت که به صورت 24 ساعته و به مدت یک سال انجام شد، به نتایج جدیدی رسیده ایم.
این طرح که در آن از تکنولوژی جدید و بی ضرر استفاده می شود و تا پایان سال 2016 ادامه دارد، با کمک یک کارگروه فرانسوی به بررسی داده ها و فرضیه ها می پردازد.
کلیمنت ایبارا پژوهشگر فرانسوی در این زمینه گفت: وقتی در همه جای یک سازه از یک نوع ماده استفاده شده باشد باید هنگام تصویربرداری حرارتی شکل و ترکیب مشابهی به دست بیاید، اما وجود تفاوت گرمایی بین قسمت های مختلف چیزی غیرطبیعی است.
طرح اکتشاف اهرام در چهار هرم خوفو و خفرع در جیزه و هرم منحنی و هرم قرمز در دهشور در دستور کار است، تا پژوهشگران با جستجوی بخش هایی که در آنها کشف نشده به فهم بهتری از طرح معماری و کیفیت بنا برسند.

پربیننده ترین خبرها