نخستین عکس ها پس از پایان سه سال محاصره کویرس

نخستین عکس ها پس از پایان سه سال محاصره کویرس
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 19:25

العالم - نخستین عکس های منتشر شده پس از پایان حدود دو سال و نیم محاصره فرودگاه کویرس سوریه ، نشان دهنده روحیه بالا و عزم نظامیان سوری برای پایان دادن به سلطه تروریست ها بر مناطق مختلف این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرودگاه کویرس به وسعت 400 هکتار در فاصله 40 کیلومتری شرق شهر حلب شامل دانشکده هوایی است که در آنجا دانشجویان و افسران هوانورد و فنی آموزش داده می شوند. از زمان محاصره این فرودگاه، فقط چند بالگرد و هواپیمای آموزشی غیرقابل استفاده در آن وجود دارد.

همچنین هنگ 111 در این فرودگاه مستقر است، که وظیفه حمایت از دانشکده هوایی را برعهده دارد.

گروه های موسوم به "ارتش آزاد" و "جبهه النصره" نیز پیشتر به این فرودگاه حمله کرده بودند. از زمان محاصره این فرودگاه توسط داعش، هیچ هواپیمایی از این فرودگاه بلند نشده بود. اکنون حدود هزار نفر از نیروهای سوریه در این فرودگاه نظامی مستقر هستند.

در پی شکستن محاصره فرودگاه نظامی کویرس توسط ارتش سوریه بشار اسد در تماس تلفنی با فرماندهی این فرودگاه پایداری نیروهای محاصره شده و قهرمانی و شجاعت نیروهای سوری را در آزادسازی این فرودگاه ستود.

ارتش سوریه روز سه‌شنبه محاصره فرودگاه کویرس را شکست. این فرودگاه از حدود دو سال و نیم پیش به دست داعش محاصره شده بود.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: شکستن محاصره فرودگاه کویرس در حومه حلب مساله مهمی برای گسترش سیطره بر این منطقه است و دستاورد منحصربه فردی به حساب می‌آید. این اقدام پس از عملیات‌های متعدد ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی صورت گرفت.

احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه نیز پیروزی ارتش در فرودگاه کویرس را پیامی از سوی قهرمانان سوری به تمامی تروریست‌ها و جهان دانست مبنی بر اینکه سوریه همواره قدرتمند، یکپارچه و پایدار است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها