امیرعبداللهیان: غضنفر رکن آبادی زنده است

امیرعبداللهیان: غضنفر رکن آبادی زنده است
چهارشنبه 20 آبان 1394 - 22:17

العالم - معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران گفت : ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد غضنفر رکن آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان زنده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،حسین امیرعبداللهیان که به لبنان سفر کرده است روزچهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین درباره سرنوشت غنضفر رکن آبادی که در ایام حج سال جاری درعربستان حضور داشت، گفت: ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد رکن آبادی زنده است.

وی تصریح کرد: شاهدان عینی تاکید کردند که در حادثه منا، سفیر پیشین ایران را به هنگام منتقل کردن وی به آمبولانس عربستان مشاهده کردند و وی همچنان زنده است.

امیرعبداللهیان گفت: ما از مقام های عربستان می خواهیم که او را زنده به ایران تحویل دهند و سرنوشت حجاج ایرانی مفقود شده را نیز مشخص کنند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران، با اشاره به دروغگویی عربستان درباره آمار قربانیان فاجعه منا، افزود: برخورد عربستان با حادثه منا غیر مسوولانه بود و این کشور به وظایف و مسوولیت های قانونی خود در این باره عمل نکرد.

وی با بیان اینکه هنوز پنج تن ازحاجیان ایرانی درعربستان مفقود هستند، خاطرنشان کرد: گفت وگوهایی در این باره انجام شده و منتظر نتایج آزمایش دی ان ای آنها هستیم، اما عربستان دراین باره بسیار کند و غیرمسوولانه عمل می کند.

پربیننده ترین خبرها