نامه شیخ سلمان به قاضی استیناف از زندان

نامه شیخ سلمان به قاضی استیناف از زندان
پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 12:24

ریما شعلان، وکیل و همسر شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که قرار است امروز پنجشنبه در دادگاه حضور یابد، نامه ای از وی را به قاضی استیناف رساند.

پایگاه خبری العالم به نقل از سایت منامه پست، نوشت شیخ علی سلمان در این نامه بار دیگر بر رد اتهامات منسوب به وی تأکید کرده و گفته است که خواسته او، اصلاح نظام سیاسی و ایجاد نظام مشروطه و پایبندی به حرکت مسالمت آمیز است.

دبیر کل جمعیت الوفاق در این نامه با تأکید بر پایبندی به حق انتقاد سازنده از نحوه عملکرد نهادهای دولتی طبق اصل آزادی بیان که در منشورهای بین المللی و قانون اساسی کشور مورد تأکید قرار گرفته اند، خواستار حق تجمع مسالمت آمیز طبق معیارها و معاهدات بین المللی شده است.

شیخ سلمان در این نامه خاطرنشان کرد که تکلیف ملی، او را وادار به تلاش برای یافتن راه حلهای ملی برای بحرانهای سیاسی و اقتصادی از طریق گفتگوی ملی جدی می کند. وی خطاب به قاضی بحرینی نوشت: مشکل سیاسی بحرین، انحصار قدرت در دست حکومت و نادیده گرفتن نقش مردم و محروم کردن آنها از حق انتخاب نمایندگان پارلمانی و دولتی است. وی تأکید کرد که اپوزیسیون ملی دموکراتیک برای توافق بر اساس منطق و عدالت آماده اند.

شیخ سلمان در پایان، بر ادامه فعالیت سیاسی مسالمت آمیز تا رسیدن به نظام دموکراسی و نظام مشروطه تأکید کرد.

در همین راستا، شهرک بلاد القدیم و الدیه دیشب در آستانه محاکمه شیخ سلمان با راه انداختن تظاهرات مسالمت آمیز، خواستار آزادی وی و تمام زندانیان اندیشه و نفی تمام اتهامات، شدند و محاکمه وی را محکوم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها