علنی شدنِ همراهی القاعده با عربستان در یمن + فیلم

پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 19:00

تشکیلات تروریستی القاعده از مشارکت در درگیری های تعز و دیگر استان های یمن، در کنار نیروهای اماراتی و سعودی و مزدوران عبدربه منصور هادی پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، القاعده، ویدیویی منتشر کرد که در آن عناصری از القاعده در حالی که پرچم این گروه تروریستی را در دست دارند، با صورت هایی پوشیده در جنگ "الجحملیه" شرکت دارند و در حال گشت زنی در خیابان ها و مناطق این شهر هستند.

علنی شدن این ویدیو، در حالی صورت می گیرد که دیگر همکاری القاعده و نیروهای سعودی و مزدوران هادی در مناطق مختلف یمن، بر کسی پوشیده نیست.

این ویدیو درگیری عناصر القاعده با نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در شهر الجملیه را به تصویر کشیده شده است.

عناصر القاعده که از پشتیبانی مالی و تسلیحاتی عربستان بهره مندند، حضور خود را در شهرهایی غیر از تعز، انکار نمی کنند؛ آن ها پیش از این تاکید کرده بودند که در بیش از 11 جبهه با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن درگیرند که از میان آن ها می توان به استان شبوه در شرق یمن و همچنین استان عدن اشاره کرد. منطقۀ المکلا را هم به صورت مشترک، با گروه تروریستی داعش اشغال کرده اند.

چندی پیش نیز پس از عقب نشینی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی از منطقه زنجبار در استان ابین، داعش، آن را ولایتِ خود خواند و عناصر داعش، القاعده و مزدوران هادی وارد آنان شدند و آن را اشغال کردند.

در این میان، کشورهای اروپایی نیز در کنار عربستان سعودی، وظیفۀ آموزش نیروهای القاعده و مزدورانِ هادی را به عهده گرفته و به مسلح کردن آنان پرداختند.

"فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس پیش از این گفته بود: ما می دانیم سلاح هایی که به عربستان می دهیم، در یمن استفاده می شوند و به نظر من منافقانه خواهد بود اگر فکر کنیم که ما سلاح هایی صادر می کنیم که استفاده نخواهند شد.

در این میان، همین فرمول بر آمریکا مطابقت می کند.

آمریکا با حمایت تسلیحاتی از گروهک موسوم به ارتش آزاد؛ به آن ها سلاح هایی می دهد که به دست عناصر جبهه النصره می افتند که شاخه القاعده در سوریه به شمار می رود و علاوه بر آن، در پی درگیری داعش با این گروه، عناصر النصره معمولا سلاح های خود را رها می کنند و این سلاح ها به دست داعش می افتند.

26

 

پربیننده ترین خبرها