تصاویر اختصاصی از داخل فرودگاهِ آزادشدۀ حلب

پنج‌شنبه 21 آبان 1394 - 22:57

دوربین شبکه خبری العالم، نیروهای ارتش سوریه را در فتحِ فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی شهر حلب و نجاتِ آن از چنگ عناصر داعش، همراهی کرد.

خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد، ارتش سوریه با درهم شکستن محاصرۀ سه سالۀ عناصر داعش بر فرودگاه نظامی کویرس، گرۀ کورِ شرقِ حلب را گشود. نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی که یک ماه پیش از حومه شهر سفیره آغاز شده بود، سرانجام موفق شدند از سمت جنوب محاصره فرودگاه را شکسته و آن را کاملا آزاد کنند.

سرتیپ "منذر زمام" فرماندۀ فرودگاه نظامی کویرس، به خبرنگاران گفت: کسی که اراده و ثبات داشته باشد، پیروزی را می سازد.. دشواری ها برای ما مساله ای ثانویه به شمار می روند و بر روحیه و پایمردی ما تاثیر نمی گذارند.. انکار نمی کنیم که تحت محاصره بودیم و متحمل دشواری هایی شدیم، اما هر قدر محاصره شدت می یافت، ایستادگی و قدرت و ارادۀ ما هم مضاعف می شد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، سخنِ سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان را یادآور شد و گفت: دشواری ها هر قدر عظیم تر شود برای ما فرقی نمی کند، زیرا ما زادۀ دشواری ها هستیم؛  حجم ایثارگری هر قدر افزون گردد، ما همچنان ایثارگر خواهیم ماند و در جنگِ اراده هیچ گاه شکست نخواهیم خورد و نخواهیم شکست.

بر پایه این گزارش، نیروهای سوری در این عملیات پس درگیری شدید که به کشته شدن شمار زیادی از داعشی ها از جمله شماری از داعشی های خارجی منجر شد؛ موفق شدند 107 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده را از چنگ داعش آزاد کنند.

عناصر داعشی، به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه استحکامات متعددی ساخته بودند. نیروهای ارتش سوریه در عملیاتِ آزادسازی فرودگاه موفق شدند یک تانک و یک زره پوش داعشی ها را به غنیمت بگیرند.

آزادسازی فرودگاه کویرس از آن جهت مهم و راهبردی به شمار می رود که می تواند نقطه شروعِ پاک سازی روستاهای حومه شرقی از حلب تا روستای الباب باشد.

نیروهای ارتش سوریه، پس از سه سال سرانجام موفق شدند محاصره دانشکده هوایی و فرودگاه نظامی کویرس را بشکنند و قهرمانان پایدارِ فرودگاه نظامی را نجات دهند.

26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها