بارزانی: شهرآزاد شده سنجار استان مستقل می شود

بارزانی: شهرآزاد شده سنجار استان مستقل می شود
جمعه 22 آبان 1394 - 17:35

العالم - رئیس اقلیم کردستان عراق امروز جمعه اعلام کرد: اقلیم کردستان برای تبدیل شهر سنجار به یک استان مستقل پس از آزادی آن از اشغال گروه تروریستی داعش، با دولت مرکزی همکاری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت سومریه نیوز، مسعود بارزانی که پس از آزادسازی سنجار با حضور درمنطقه درجمع خبرنگاران صحبت می کرد گفت: "امروز نیروهای پیشمرگه شهر سنجار را به طور کامل آزاد کردند. امروز یک روز تاریخی است".

بارزانی با بیان اینکه " سنجار از ابتدا جزء کردستان بوده است، افزود: "اقلیم کردستان برای بازگرداندن اهالی شهر پس ازعملیات نظامی تلاش خواهد کرد".

وی در ادامه خاطرنشان کرد که دولت اقلیم کردستان برای تبدیل شهر سنجار به استان با دولت مرکزی همکاری خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه آن دسته از اهالی که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، سرنوشتی مشابه عناصر داعش دارند، از شهروندان ایزدی خواست به خانه های خود برگشته و در پاکسازی و بازسازی شهرشان همکاری کنند.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که آزادسازی سنجار، روحیه دیگر عناصر این گروه تروریستی در شهر موصل و سایر مناطق اشغال شده را به شدت تضعیف خواهد کرد.

گروه رسانه های اخبار جنگ، امروز جمعه از تصرف کامل شهر سنجار واقع در غرب موصل توسط نیروهای پیشمرگه خبر داده و تأکید کردند که این نیروها عملیات پاکسازی مناطق مختلف شهر را شروع کرده اند.

نیروهای پیشمرگه در ساعات ابتدایی روز جمعه بر این شهر راهبردی سیطره یافته و پاکسازی محله های آن را آغاز کردند.

این نیروها روز پنجشنبه عملیات گسترده ای را برای آزادسازی سنجار آغاز کرده بودند که در ساعت های نخست، به پاکسازی 5 روستای مهم و آزادسازی جاده استراتژیک شماره 47 میان استان نینوای عراق و استان حسکه سوریه منجر شده بود.

پربیننده ترین خبرها