جنبش اهل حق انفجارهای بیروت را محکوم کرد

جنبش اهل حق انفجارهای بیروت را محکوم کرد
جمعه 22 آبان 1394 - 18:36

العالم - جنبش " عصائب اهل حق " عراق انفجارهای انتحاری ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد و هدف از این جنایت را تلاش تروریست ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایشان در عراق و سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش روزجمعه در بیانیه ای که پایگاه سومریه نیوز آن را منتشر کرد با محکوم کردن انفجار تروریستی در جنوب بیروت، اعلام کرد تروریست ها روز به روز، خواری و ضعفشان را بیشتر نشان می دهند و حمله به شهروندان عادی و بیگناه در جنوب بیروت، نشان دهنده این واقعیت است.

این جنبش در ادامه بیانیه اش اعلام کرد: مقاومت اسلامی عصائب اهل حق، با تأکید بر اینکه جنگ علیه تروریست های تکفیری و حامیانشان، در سنگر عراق، سوریه، لبنان یا هر جای دیگر، یکسان است بار دیگر تعهد شرعی مبنی بر رویارویی با نیروهای شر و تاریکی که تروریست های تکفیری نماینده این فکر هستند و در ورای آنها امریکا و اسرائیل قرار دارد، تأکید می نماید.

عصائب اهل حق، افزود: ما انفجارهای اخیر لبنان را تلاش تروریست ها برای سرپوش گذاشتن بر ضرباتی می دانیم که داعش در سوریه و عراق دریافت کرده است و همچنین نشان دهنده شکست و ناکامی دشمن است.

وزارت امور خارجه عراق هم طی بیانیه ای انفجارهای اخیر ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرد و خواستار وضع استراتژی واقع بینانه برای ریشه کنی تروریست ها و مبتنی بر همکاری کلیه کشورهای منطقه بدون در نظر گرفته سیاست قطب بندی میان آنها شد.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نیز امروز جمعه انفجار خونین ضاحیه را به تمام سلام نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تسلیت گفت و تأکید کرد: اقدام های تروریستی داعش، خطری است که کلیه کشورها را هدف قرار داده است و همگان باید برای ریشه کنی آن، همکاری کنند.

روزگذشته ظرف چند لحظه صحنه خیابان شلوغ برج البراجنه بیروت به هم ریخت؛ دو فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، توانستند به فاصله چند دقیقه و در100 متریِ هم خود را منفجر کنند، در حالیکه سومین فرد انتحاری قبل از کشته شدن موفق به منفجر کردن خود نشد.

براساس آخرین گزارش ها شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه درضاحیه واقع در جنوب بیروت به 44 شهید و حدود 240 مجروح از جمله تعداد زیادی کودک و زن افزایش یافته است.

ساعتی پس از وقوع انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها