شهادت دو فلسطینی در درگیری با صهیونیست ها

شهادت دو فلسطینی در درگیری با صهیونیست ها
جمعه 22 آبان 1394 - 20:47

العالم - در ادامه انتفاضه مردمی در سرزمین های اشغالی ، امروز(جمعه) در الخلیل و رام الله، دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حسن جهاد جوان 22 ساله فلسطینی در درگیری های عصر امروز جمعه در الخلیل به شهادت رسید. گلوله شلیک شده به قلب این جوان فلسطینی اصابت کرده و او بلافاصله به شهادت رسید.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه ای از شهادت یک جوان فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به 20 نفر دیگر در درگیری های شمال شهر بیره خبر داد.

شهدای انتفاضه به 86 نفر رسید

براساس این گزارش لاوی یوسف عوض جوان 22 ساله فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در روستای بدرس در غرب رام الله به شهادت رسیده و 17 تن دیگر مجروح شده اند.

این جوان فلسطینی در درگیری های امروز مجروح شد و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

همچنین ده ها نفر دیگر در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله الخلیل، روستای بلعین و غیره مجروخ شدند. در همین راستا، محمود شلالده نوجوان 18 ساله فلسطینی که دیروز پنجشنبه در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست در بیمارستانی در منطقه بیت عینون الخلیل به شدت مجروح شده بود، ساعتی پیش به شهادت رسید.

بدین گونه با شهادت این 3 فلسطینی شمار شهدای انتفاضه تا این لحظه به 86 نفر رسید.

هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن چند تن دیگر

درهمین حال گروهی از مبارزان فلسطینی شامگاه امروز جمعه خودروی صهیونیست ها در نزدیکی روستای سموع در جنوب الخلیل را هدف تیراندازی قرار دادند که در این عملیات، دو صهیونیست به هلاکت رسیده و چند نفر دیگر زخمی شدند.

این گزارش به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین از الخلیل حاکیست ، مبارزان مسلح فلسطینی به سمت این خودرو در تقاطع عثنئیل در جنوب الخلیل تیراندازی کردند که طی آن دو صهیونیست به هلاکت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

در همین حال، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی از تیراندازی به سمت کودکانی که در این خودرو بودند، خودداری کردند.

مجریان این عملیات قهرمانانه به سلامت از محل متواری شدند و ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات گسترده ای را برای یافتن آنان آغاز کرده است.

رسانه های صهیونیستی در تشریح جزئیات این عملیات گفتند که چندین مبارز مسلح فلسطینی در کمین این خودروی صهیونیستی نشسته سپس به سمت آن تیراندازی کردند که در نتیجه 2 صهیونیست کشته شده و چند نفر دیگر هم مجروح شدند. این رسانه ها اذعان کردند که مجریان این عملیات از تیراندازی به سمت دیگر سرنشینان خودرو که کودک بودند خودداری کرده و از محل متواری شدند.

این رسانه ها تصریح کردند که مبارزان فلسطینی در کمین نشسته و خودروهای عبوری را زیر نظر داشتند تا اینکه خودروی مد نظر که 7 سرنشین از یک خانواده ساکن شهرک کریات اربع در مرکز الخلیل داشت به آنجا رسید. کریات اربع همان شهرکی است که نظامیان صهیونیست بارها در آن اقدام به اعدام میدانی فلسطینیان کرده اند.

به گفته این رسانه ها، مبارزان فلسطینی خودروی صهیونیست ها را وادار کردند از سرعت خود بکاهد سپس 10 تیر به سمت آن شلیک کردند و زمانی که از کشته شدن دو صهیونیست اطمینان حاصل کردند، از تیراندازی به سمت یک کودک و 3 زن سرنشین خودرو خودداری کرده و هیچ آسیبی به آن ها نرساندند. این دومین بار است که مبارزان فلسطینی از تیراندازی به سمت کودکان و زنان صهیونیست خودداری می کنند.

مبارزان فلسطینی به سلامت محل حادثه را ترک کرده و نظامیان رژیم صهیونیستی پس از یک ربع از وقوع عملیات باخبر شده و خود را به این منطقه رساندند.

در این عملیات، دو شهرک نشین 40 و 18 ساله به هلاکت رسیده و 3 نفر دیگر مجروح شدند.

استقبال گروه های فلسطینی از عملیات الخلیل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با صدور بیانیه ای عملیات امروز در الخلیل را تبریک گفت و خواستار گسترش دامنه مقاومت علیه دشمن صهیونیستی شد.

جنبش جهاد اسلامی هم ضمن تبریک این عملیات، آن را واکنشی طبیعی به جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین دانست.

گروهان های ناصر صلاح الدین هم از این عملیات استقبال و تاکید کرد که عملیات امروز در الخلیل پاسخی به جنایت های روزافزون صهیونیست ها علیه ملت فلسطین در کرانه باختری بود.

از سوی دیگر، رسانه های صهیونیستی در پی عملیات امروز در الخلیل صالح عاروری از رهبران حماس در ترکیه را مسئول این عملیات دانسته و تاکید کردند که حماس در غزه باید تاوان کشته شدن این دو صهیونیست را بپردازد.

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که رهبران حماس در باریکه غزه باید ترور شوند زیرا از عملیات الخلیل استقبال کرده و آن را تبریک گفته اند و مبارزان خود را به مرزهای غزه فرستاده اند تا با نظامیان ما مقابله کنند.

همچنین کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز شامگاه امروز جمعه به منظور بررسی حمله نظامی محدود به الخلیل برای ضربه به زیرساخت های نظامی حماس در این شهر تشکیل جلسه می دهد.

پربیننده ترین خبرها