نظر لاوروف و کری دربارۀ حملات پاریس

نظر لاوروف و کری دربارۀ حملات پاریس
شنبه 23 آبان 1394 - 17:10

العالم - وزیر امورخارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس سوریه به وین رفته است، اعلام کرد: حملات مرگبار پاریس ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی را پررنگ‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" با تاکید بر این که هیچ توجیهی برای اقدامات تروریستی وجود ندارد، گفت: ما نیز هیچ  توجیهی برای کوتاهی در تلاش هرچه بیشتر برای مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره، نداریم.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی خاطرنشان کرد که اجلاس سوریه در وین با حضور مقامات عالیرتبه حدود 20 کشور جهان از جمله روسیه، ساعتی پیش آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در حاشیه این نشست، پس از دیدار با همتای روسی خود، با اشاره به حملات مرگبار شب گذشته در پاریس تأکید کرد: ما شاهد بروز همزمان فاشیسم به سبک مدرن و قرون وسطایی هستیم که هیچ اهمیتی به حیات انسان نمی‌دهد و تنها درصدد نابودی، ایجاد آشوب و بی‌نظمی و ترس است.

کری افزود: همه ما اتفاق نظر داریم که این نوع حملات، پست ترین و زشت ترین اقدامی است که ممکن است در کره زمین اتفاق بیفتد... این حملات، دیپلمات های حاضر در وین برای حل بحران سوریه را به تلاش بیشتر برای حل مشکلات موجود تشویق کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها