عربستان به ورزشگاه‌های یمن هم رحم نمی‌کند

عربستان به ورزشگاه‌های یمن هم رحم نمی‌کند
سه شنبه 26 آبان 1394 - 17:09

صنعاء (العالم) – وزارت ورزش و جوانان یمن اعلام کرد که جنگنده-بمب‌افکن‌های سعودی و ائتلاف عربی - آمریکایی بیش از 40 مرکز بزرگ ورزشی یمن را ویران کرده‌اند و این موجب توقف فعالیت‌های ورزشی در این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در چارچوب حمله عربستان به زیرساخت های یمن، تاسیسات و ورزشگاههای این کشور نیز از جمله اهداف اصلی جنگنده بمب افکن های سعودی به شمار می روند و با گذشت بیش از 8 ماه از تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن، دهها مرکز ورزشی که شامل باشگاه، سالن و ورزشگاههای بین المللی می شود در این کشور تخریب شده است.

"بشر الخیوانی" مشاور وزارت ورزش و جوانان یمن شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: متجاوزان همه زیرساخت های ورزشی ما را که بیش از 40 مورد است، ویران کرده اند که مهمترین آنها استخر بازی های المپیک و ورزشگاه 22 مه است که میزبان بازی های متعدد بین المللی بوده است؛ علاوه بر آن ورزشگاه ذمار، إب و سالن های ورزشی بزرگ و سالن اجتماعات هم در اثر بمباران بمب افکن های سعودی از بین رفته اند.

خسارت های مالی ناشی از تخریب ورزشگاههای یمن بسیار بالاست مخصوصا که این تاسیسات در ساخت و تجهیزات داخلی آن از کیفیت بالایی برخوردار بودند که نمونه آن باشگاه پلیس است که یک مجتمع ورزشی برای هزاران جوان به شمار می آمد.

محمد الوشلی رئیس بخش آمار در وزارت ورزش و جوانان یمن در گفت وگو با العالم گفت: حمله به تاسیسات ورزشی یمن حدود 5 میلیارد دلار خسارت وارد کرده که مبلغ کمی نیست و بازسازی این تاسیسات برای یمن بسیار دشوار است و سالها به طول خواهد انجامید.

وزارت ورزش و جوانان یمن به دلیل تجاوز مستمر عربستان مجبور شد فعالیت های ورزشی دوره ای در این کشور را متوقف کند و مکان های ورزشی به جا مانده نیز خالی از هرگونه فعالیت ورزشی هستند مخصوصا که ورزشکاران نیز از حمله هوایی متجاوزان عربستانی و ائتلاف عربی - آمریکایی که معمولا به چنین تجمعاتی حمله می کنند، نگران هستند.

"صالح الحاشدی" مدیر باشگاه نادی الظرافی نیز در گفت وگو با العالم گفت: به دلیل ادامه تجاوز ظالمانه عربستان علیه یمن، همه فعالیت های ورزشی متوقف شده و حتی بعضی از بازیکنان از ترس بمباران به روستاهای خود رفته اند.

بخش های اداری و اتحادیه های رشته های مختلف ورزشی یمن نیز از حملات متجاوزان عربی - آمریکایی بی نصیب نمانده اند، به عنوان نمونه، فدراسیون فوتبال یمن که تابع فدراسیون جهانی (فیفا) است و ربطی به سیاست ندارد نیز هدف قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها