لاوروف: آمریکا با داعش مهربان است

لاوروف: آمریکا با داعش مهربان است
سه شنبه 26 آبان 1394 - 21:07

وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا و ائتلاف بین المللی را متهم کرد که حملات هوایی آنها در سوریه مواضع گروه تروریستی "داعش" را به درستی هدف قرار نداده، گزینشی و محدود بوده و گاهی اصلا حمله‌ای نشده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف" در گفت وگو با شبکه یک روسیه خاطرنشان کرد، تحلیل حملات ائتلاف به مواضع تروریست ها در یک سال گذشته نشان می دهد که آنان به شکل گزینشی برخی مواضع را بمباران کرده اند و می توانم بگویم که آن هم با رأفت بوده و گاهی مواضع داعش را بمباران نکردند که این کوتاهی آنان می توانست باعث تضعیف جدی ارتش سوریه شود.  

وی افزود: ائتلاف از یک سو می خواهد داعش، "بشار اسد" را در سریع ترین زمان تضعیف کند و از سوی دیگر داعش را آنقدر تقویت نکند که به قدرت برسد.

لاوروف خاطر نشان کرد، ائتلاف در زمینه بیرون راندن داعش از دو شهر عراق موفقیت تاکتیکی به دست آورد اما داعش توانست مناطق تحت سلطه اش را گسترش داده و نوعی شبه دولت ایجاد کند و حتی زندگی مردم را سامان دهد اما همزمان سیستمی سرکوبگر ایجاد و علیه طوایف دیگر تبعیض آمیز عمل کرد. 

وی اتهام وارد شده به روسیه را درباره هدف قرار دادن مخالفان معتدل و غیرنظامیان نادرست و ناشی از سیاست یک بام و دو هوای ائتلاف عنوان کرد.

لاوروف با تاکید بر این که عملیات روسیه در سوریه در پاسخ به خواست دولت قانونی دمشق بوده ابراز امیدواری کرد که این حمله بتواند باعث اضمحلال تروریست ها شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها